Pitanje vezano uz različitu kvalitetu proizvoda istih proizvođača u zapadnim i istočnim zemljama članicama EU, povjereniku Nevenu Mimici, postavila je zastupnica Europskog parlamenta Biljana Borzan.
>> Znate li što vam nudi Europski potrošački centar
'U zadnje vrijeme se sve više govori o tome da kvaliteta proizvoda, od prehrambenih do proizvoda osobne higijene, nije ista u pojedinim državama članicama. Neke analize su pokazale da npr. proizvod istog proizvođača nije isti u zemljama na istoku i zapadu EU. Također, društva za zaštitu potrošača upozoravaju da deklaracije na proizvodima za istočno tržište nisu točne niti detaljne kao one za zapadno tržište. Stoga me zanima, što kao povjerenik za zaštitu potrošača kanite učiniti kako bi se osigurala jednaka, a samim tim i najbolja kvaliteta proizvoda u svim državama članicama?', pitala je Borzan.
Povjerenik Mimica je odgovarajući na pitanje rekao kako Europska komisija intenzivno radi na problemu, te kako će za dva tjedna biti pokrenut program usklađivanja nadležnih nacionalnih tijela po pitanju kvalitete provoda u pojedinim državama članicama. Istaknuo je kako problem ima i pravnu dimenziju te je stoga nužna suradnja s nacionalnim tijelima.
'Kvaliteta proizvoda mora biti regulirana nacionalnim zakonodavstvom'
Prema njegovim riječima, kvaliteta proizvoda mora biti regulirana kroz nacionalno zakonodavstvo, ali mora postojati definiran europski standard. Naravno, taj standard kvalitete će biti određen primjerom najuspješnijih država članica. Zaključno, povjerenik Mimica kazao je kako je usklađivanje standarda unutar jedinstvenog europskog tržišta dugotrajan, zahtjevan, ali nužan proces.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook