'Naravno da nismo protiv davanja u koncesiju određenih gospodarskih ili infrastrukturnih objekata, no apsolutno smo protiv ove nakane Vlade kada je riječ o Hrvatskim autocestama', ističe se u priopćenju BUZ-a.
Ocjenju kako je riječ o neopravdanom potezu u kontekstu zaštite i očuvanja nacionalnih interesa jer se 'nacionalna prometna žila kucavica namjerava dati u koncesiju za otprilike isti ili malo veći iznos koji bi država u vrijeme trajanja monetizacije' uprihodila samo od PDV-a'. HAC je prošle godine u državni proračun uplatio 436 milijun kuna PDV-a.
Blok umirovljenici zajedno također procjenjuje kako je nakana da se drugom prepusti gospodarenje najvažnijim infrastrukturnim objektom Hrvatske, građenim novcem hrvatskih poreznih obveznika, neprihvatljiva te je 'u suprotnosti s nacionalnim interesima'.
Podsjećaju kako su početkom 90-tih, dok još nije bilo Autocesta, na početku agresije na Hrvatsku balvani na našim prometnicama bili 'efikasno sredstvo', prvo za rušenje turizma te ukupnog gospodarstva na cijelom području srednje i južne Dalmacije.
>> Hrvatske autoceste: Raspisan natječaj za konzultanta
'Od tada je prošlo više od 20 godina, a broj vozila koji prometuju na istoj relaciji se do danas toliko povećao da više ne može biti govora o iole ozbiljnijem gospodarskom razvoju naše obale, priobalja i otoka bez Hrvatskih autocesta. Jasno je stoga da ovu nakanu Vlade, koja namjerava prepustiti nekom drugom gospodarenje najvažnijim infrastrukturnim objektom Hrvatske, građenim novcem poreznih obveznika, odnosno svih nas, nikako ne možemo prihvatiti kao dobru za građane Hrvatske budući je apsolutno u suprotnosti s nacionalnim interesima', navodi se u priopćenju BUZ-a.
Blok umirovljenici zajedno pita se zar je moguće da u Vladi 'ne vide da bi tom 'monetizacijom' Hrvatskih autocesta u stvari ozakonili pravo da nam koncesionar u bilo kojem trenutku i na bilo kojem mjestu, sasvim legalno, postavi svoje 'balvane', možda i u vidu neodgodivih popravaka dijelova Autocesta, radi kojih bi određene dionice bile u potpunosti isključene iz uporabe na neodređeno vrijeme, cijelu turističku sezonu na primjer, a sve kako bi, držeći nas u šaci ili na 'kratkoj uzici', zbog nečijih interesa mogli od Hrvatske tražiti doslovno sve što god zažele. Zar je moguće da ćemo opet morati pontonima spajati sjever sa jugom Hrvatske ?', navodi u priopćenju BUZ.
Blok umirovljenici zajedno također pita zar je moguće da premijer Milanović i Vlada 'ne shvaćaju da bi realizacijom najavljenih odluka ozbiljno ugrozili i sam suverenitet Hrvatske', jer bi se 'tom katastrofalnom odlukom doveli u položaj u kojem bi već u samom začetku bila eliminirana svaka neovisnost u donošenju bilo kakve nacionalne gospodarske strategije, posebno za Hrvatsku bitnog dijela vezanog uz turizam'. (Hina)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook