U prošloj smo godini najviše slušali Gibbonija, Tošu Proeskog, Lanu Jurčević, Jacquesa. Severinina Štikla najtraženija je melodija za mobilne uređaje, a slijedi je Škorina Svetinja.
Pokazali su to podaci Hrvatskog društva skladatelja, odnosno službe za zaštitu autorskih prava.
Popularnost neke pjesme donosi i novac vlasniku. U prošloj se godini taj iznos popeo na vrtoglava 72 milijuna kuna za autorska prava. Nositelji prava na skladbe, iznose naravno ne otkrivaju, ali su itekako zadovoljni zarađenim.
U ZAMP-ovoj raspodjeli sudjelovalo je 130 tisuća glazbenih djela i 30 tisuća nositelja prava. Podaci o izvođenju skladbi su prikupljeni sa 120 radijskih i televizijskih postaja.
- Novci su već isplaćeni i podjeljeni, to smo obavili ovih dana. Vjerujem da je većina autora zadovoljna, rekao nam je Nenad Marčec, zamjenik direktora ZAMP-a.
- Više nego zadovoljavajuće. Količina našeg zadovoljstva je obrnuto proporcionalna s količinom nezadovoljstva onih koji to trebaju plaćati, kaže Tonči Huljić.
Nezadovoljni odnosno oni koji najviše plaćaju i na kojima u konačnici i u čitavom svijetu glazbenici zarađuju su ugostiteljski objekti. Tonći Huljić priznaje da je zarada od puštanja glazbe znatno veća od zarade prodanih albuma u prodavaonicama.
Čini se da će u budućnosti broj prodanih albuma biti nebitna stvar. Važno je samo da te albume imaju radio postaje i kafići.
Biznis s naplatom itekako je unosan i za ZAMP - iako neće priznati koliko su oni dobili od slasnog kolača, dovoljno govori podatak da su troškovi službe dosegli vrtoglavih 18 milijuna kuna.