Križanje na Trgu žrtava fašizma je po istraživanju Eurotesta, u kojemu sudjeluje 30 gradova iz Europe, jedno od najopasnijih križanja koje je dobilo uvjerljivo najgoru moguću ocjenu - a to je vrlo loše. I to po svim segmentima.
Pješaci koji tuda prolaze izloženi su mnogim opasnostima, a s jedne strane dvjema tramvajskim prugama koje se presijecaju jedna preko druge. Loša je preglednost i vidljivost, tako da je prava sreća ovdje uopće normalno prijeći s jedne na drugu stranu ulice. Dodatni problemi su jureći automobili i nepropisno parkirani automobili.
Nebojša Čelica kćer je izgubio u prometu prije šest godina. Jasmina je bila pješak, 22-godišnji vozač koji je na nju naletio ni dana nije proveo u zatvoru. 'To je bio strahoviti udarac. Mi nismo dobili ni onu minimalnu moralnu satisfakciju', kazao je Čelica, predsjednik Udruge obitelji poginulih u prometu.
Posljednjih pet godina - sigurnost na cestama se poboljšava, ali još uvijek kaskamo za Europom. U prva tri mjeseca ove godine poginulo je 55 osoba. Među njima 10 pješaka. Razlog svih prometnih nesreća gotovo isti - brzina. 'Podatak koji zabrinjava je da je u prosjeku svaki peti smrtno stradali sudionik u prometu upravo pješak', kazao je Josip Mataija, voditelj Odjela za sigurnost cestovnog prometa.
>> VIDEO Auto se nasred zagrebačkog rotora prevrnuo na bok!
Najveći broj prometnih nesreća s pješacima događa se danju, ali najviše ih gine noću, kada je vidljivost znatno lošija. Po statistikama, za 10 posto nesreća krivi su sami pješaci, a za ostalih 90 posto krivnja je na vozačima. 'Svijest ljudi je ono što je bitno za promijeniti da bi se sigurnost povećala', kazao je Veselin Biševac, pomoćnik ministra prometa.
Gotovo svakog tjedna svjedoci smo i obijesne jurnjave po ulicama. Nerijetko svoje opasne avanture mnogi snimaju mobitelom, potom se i hvale. Na kraju sve završi tragedijom. 'Voziti auto nije samo privilegija nego i odgovornost. I svaki onaj koji sjedne u vozilo mora biti svjestan toga da je odgovoran za sve ostale sudionike u prometu i za njihovu sigurnost', kazao je Damir Novak iz HAK-a.
Najkritičnija kategorija ona je mladih vozača koji precijene svoje sposobnosti za upravljačem, a podcijene uvjete koji ih dočekaju na cestama. Otkako je uvedeno kazneno djelo obijesne vožnje - u prva četiri mjeseca zabilježeno je 19 takvih slučajeva.
HAK je pokrenuo jednu inicijativu, a to je da apeliraju na sve sudionike prometa da u svom naselju, na putu do škole, ili posla, fotografiraju ukoliko uoče bilo kakvu opasnu cestu ili raskršće poput primjerice ovoga i da im pošalju.
Radit će to ljudi diljem svijeta u svojim autoklubovima, na kraju će se sve te šetnje kombinirati u jednu dugu stazu, koja će objediniti fotografije iz cijelog svijeta i apelirati na nadležne da napokon promijene neke stvari na cestama, jer kad se tragedija dogodi - onda je prekasno.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook