Liberalizacija tržišta

Zagrebački taksisti u štrajku: Dolazi jeftina konkurencija

Slika nije dostupna
Sudeći po najavama iz Gradske skupštine, taksi više neće biti privilegij bogatih već će postati uobičajeno prijevozno sredstvo svih slojeva građana.

Boris Šprem, predsjednik  zagrebačke Gradske skupštine kaže kako se čeka dorada općeg akta koji regulira ponašanje svih sudionika. 'Na zadnjoj sjednici smo zaključili da je prijedlog nedovršen pa je poslan na doradu. No, mi smo jučer održali sastanak s radnom skupinom i gotovo u svemu usuglasili uvjete taksi prijevoza u Zagrebu'. kaže.

Ističe kako je dogovoreno uvođenje linijskog prijevoza i omogućavanje dolaska konkurenciji s novim taksijima. 'To je ključan kriterij za liberalizaciju tržišta. Bitno je odrediti koliki broj taksija ide po broju stanovnika. Prijedlog je da na jedan taksi ide 600 stanovnika, no to je još jedino otvoreno pitanje. Ako se to prihvati, znači da je ima prostora za 66 novih taksi vozila', objašnjava.

>> U Zagreb stižu tri puta jeftiniji taksiji?

>> Kosta Minovski spreman je svojim taksijima pokoriti Zagreb

Šprem kaže kako će Gradska skupština odrediti maksimalnu cijenu starta, kilometra i ostalog, no svaki taksi prijevoznik moći će odrediti i manju cijenu. 'Dolaskom konkurencije cijene taksija će biti znatno povoljnije. Taksi više neće biti luksuz, zato poručujem taksistima da će s više rada imati znatno veću zaradu', kaže.

Noviteti u taksi uslugama

Predsjednik gradske skupštine najavio je i novitete koji će se u taksi vožnji dogoditi kroz nekoliko godina. 'Tražili smo da najkasnije za dvije godine svi taksiji imaju mogućnost plaćanja karticama. Ideja je da najviše za pet godina svi budu bijele boje te da najviše kroz 10 godina sva taksi vozila imaju auto sjedalice za djecu', dodaje.

Mirsad Hukić, voditelj ureda glasnogovorništa Radio Taksi Zagreb kaže kako su gradskom odlukom Ureda za promet zagrebački taksisti dovedeni pred gotov čin. Zbog toga sutra, u 8.30, započinju štrajk. 'Krećemo u štrajk zato što Gradski ured za promet ignorira sve naše želje, zahtjeve i prohtjeve te ne želi uključiti struku u vezi s donošenjem novih odluka', kaže Kuhić. Dodaje kako su se odlučili za sutrašnji štajk i zbog činjenice da Gradski ured u potpunosti ignorira njihove novitete u načinu rada.

'Prijedlog je napisan tako da ga svatko može tumačiti na način na koji se njemu sviđa', kaže Hukić i dodaje kako su zagrebački taksisti od prije mogli samostalno osnivati obrte i tvrtke. Objašnjava da je problem u tome što je zadnjih 10-ak godina na zagrebačkom području gradska uprava radila na tome da se smanji broj taksija te da odnos stanovnika i broja taksi vozila bude što sličniji onom u europskim gradovima.

'Prijedlog kao da je Zagreb jučer izgrađen'

Dolazak konkurencije liberalizirati će zagrebačko tržište i sniziti cijene taksi usluga, kaže Boris Šprem, predsjednik Gradske skupštine 'Jedan taksi na 1000 građana, to bi otprilike bio taj omjer. Novim prijedlogom sve to pada u vodu i zagrebački taksisti u potpunosti su zbunjeni. Prijedlog je iz Ureda za promet vraćen na doradu. On, naime, uopće nije vidio trenutačno stanje, a to jest da u Zagrebu postoji 1030 taksija i taksista koji godinama rade svoj posao', objašnjava i kaže kako je prijedlog rađen kao da je Zagreb jučer izgrađen i da kao taksi služba ne postoji. 

Hukić tvrdi kako su zagrebački taksisti na svojim stajalištima i tamo će ostati te kako će oni koji najavljuju svoj dolazak moraju razmišljati o tome kako će reagirati na njihove organizacije i sposobnosti.

Ističe da zagrebački taksisti ne traže povlaštene uvjete za otvaranje obrta, ali također ne očekuju da netko doslovno ignorira njihovo postojanje.'Nevjerojatan je i prijedlog Gradske skupštine da gradonačelnik donosi cijenu taksi usluga bez pitanja struke', čudi se glasnogovornik Hukić i pojašnjava da bi imalo smisla da gradonačelnik propiše najvišu cijenu.

'Zagrebački taksisti se zalažu za jedinstvenu cijenu', kaže glasnogovornik i pojašnjava novine koje je u svoje poslovanje prije nekoliko dana uveo Radio taksi Zagreb. 'Naš taksi bit će značajno jefitniji, od 50 do 60 posto. Postojat će tri vrste taksi prijevoza, a birat će se na temelju mogućnosti i želja te inovativnosti', objašnjava. Zagreb taksi donosi mogućnost kreiranja linijskog taksija po vlastitim potrebama.

'Ako par dana prije znate svoje potrebe za taksjem, najavite se u naš centar, kažete svoju rutu, a dispečer vam se javi kada na istoj ruti ima još jednog ili dva putnika, ne više. Tada će vaša vožnja biti 30 kuna, umjesto uobijačenih 90 kuna', objašnjava.

Taksi Cammeo spreman za dolazak u Zagreb

Costa Minovski iz Taksi Cammeo kaže kako je odluka o dolasku u Zagreb donesena, pripreme su u tijeku i još se samo još čeka zadnja riječ zagrebačke Gradske skupštine koja će odrediti uvjete i način na koji će se dobivati licence. 'Mi smo već naručili 100 Citroena koji su spremni za Zagreb, sve smo pripremili i spremni smo za dolazak. Namjeravamo zaposliti od 370 do 400 ljudi', kaže Minosvski.

Ističe kako Grad Zagreb neće određivati cijene njihovih taksi usluga, jedino mogu odrediti najveću moguću cijenu. 'Taksi Meteo ne naplaćuje start ni prtljagu, do 5 kilometara cijena je 20 kuna, a svaki dodatni kilometar naplaćuje se pet kuna', objašnjava. Posebno naglašava kako Meteo taksi ponekad, uz suglasnost putnika, u taksiju vozi više od jednoe osobe. 'To se događa kada je gužva. Prvo pitamo osobu jel se slaže da vozimo još jednog putnika ili će, ako želi sama putovati, sljedeći taksi pričekati 20 minuta', kaže.

Povezane teme