Od 1. listopada

Tomašević predstavio novi sustav naplate odvoza otpada: Stižu ZG vrećice, uvedena i jedna novost

1/1 >> Pogledaji ovu galeriju
Galerija
Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević te predstavnici Zagrebačkog holdinga – podružnice Čistoća predstavili su pripremne aktivnosti vezane za uvođenje novog modela prikupljanja miješanog komunalnog otpada.

Gradonačelnik Tomislav Tomašević predstavio je novosti novog modela prikupljanja miješanog komunalnog otpada. Novosti počinju 1. listopada. Cilj novog modela je plaćanje odvoza komunalnog otpada onoliko koliko kućanstvo otpada proizvede. Koristit će se dodatne vrećice za otpad od 10, 20 i 40 litara. Fiksni dio cijene za građanstvo bit će 45 kuna, a ostalo će građani plaćati putem vrećica. 

"Od 1. listopada uvodi se pravedan model, novi sustav naplate odvoza komunalnog otpada. Sustav predviđa cijenu kroz dvije stavke. Cijena se dijeli na fiksni i varijabilni dio", kazao je Tomašević. 

"Zagreb je jedini veliki grad u RH koji ide u ovako radikalnu varijantu i odlučili smo se za vrećice koje će se moći kupiti na 500 mjesta u Zagrebu", napomenuo je. Vrećice će se moći kupiti od sredine rujna. 

"Građani će plaćati 45 kuna fiksni dio, a varijabilni dio je u vrećicama. Miješani komunalni otpad moći će se odlagati isključivo u vrećicama." Gradonačelnik je potom predstavio vrećice od 10, 20 i 40 litara. 

"Nakon javne rasprave odlučili smo se i na vrećicu od 10 litara. Cijena vrećice od 10 litara bit će dvije kune. Osam kuna dat ćete za 40 litara i četiri kune za vrećicu od 20 litara. Cijene ostaju iste kao što smo i najavili", rekao je.

Građani su prijavili 5000 lokacija na kojima Grad Zagreb provjerava mogu li se spremnici staviti unutar zgrada, najavljeno je. 

Osvrnuo se i na boksove za spremnike. "Već tim pregledima je smanjena količina spremnika na javnim površinama za jednu četvrtinu", rekao je Tomašević. 

Najavio je i kampanju, odnosno letke koji sadrže sve o novom sustavu naplate odvoza otpada. Danas starta i internetska stranica o novom sustavu. Od sutra je u funkciji i telefon za informacije o ovom pitanju. Broj telefona je 01 642 08 89. 

"Od idućeg ponedjeljka bit će i mobilni kontejner Čistoće koji će obilaziti kvartove i građani će moći pričati lice u lice s radnicima Čistoće. Kreće i medijska kampanja u drugoj polovici rujna", najavio je. "Sustavu će trebati da se uhoda, neće to ići preko noći, ali Zagreb je na to spreman", napomenuo je Tomašević. 

Šef Zagrebačke Čistoće Davor Vić apelirao je da se svi spremnici vrate unutar nekretnina, odnosno zgrade. Osvrnuo se i na sustav naplate vrećica. "Vrećica je najpošteniji i najučinkovitiji način naplate odvoza otpada. Nema više procjene, ovo je najpoštenije", kazao je. 

Cijene vrećica koje su najavljene predstavljaju konačan trošak korisnika, neće biti uvećane za druge marže. Ugovorne kazne za kućanstva iznose 500 kuna po korisniku i prekršaju, a 1000 po korisniku koji nije iz kategorije kućanstva.

Rečeno je i kako su cilj novog odvoza komunalnog otpada i čišće javne površine. 

Tomašević je govorio o podzemnim spremnicima. "Najteže je naći lokacije, s obzirom na instalacije. No, u tijeku je javna nabava za kupnju podzemnih spremnika, te lokacije su krenule. U Masarykovoj traju radovi za ugradnju prvog podzemnog spremnika. Kod toga trošak snosi grad. Kod boksova trošak snose suvlasnici. U centru grada bit će postavljeno 100 podzemnih spremnika", rekao je Tomašević. 

Zaštitu od spremnika - boksove plaćat će suvlasnici. 

"Cilj ovog sustava je maknuti kante s javnih površina kako Zagreb ne bi bio Kantograd. Zagreb mora povećati sustav odvajanja otpada, no to i dalje nije dovoljno. Ovo je jedan od bitnih koraka kako bismo zatvorili, primjerice, Jakuševac. Čistoća je imala 200 milijuna kuna otpada godišnje. Ovo se ne radi da bi Čistoća zarađivala", napomenuo je. 

"Nema šanse da će Čistoća nakon ovoga imati dobit", rekao je Tomašević. 

Vrećice za plastiku i biootpad nastavit će se dodjeljivati po dosadašnjem načelu.

Tomašević je govorio i o kaznama. "Prema odluci, pokušat će se utvrditi individualna odgovornost. Nije neobično i da se provjeri sadržaj vrećice. Na javnim površinama ćemo koristiti i kamere.

Pomoću komunalnih redara ćemo pokušati odgovoriti individualnu odgovornost, no ako to ne možemo, bit će zajednička kazna. Naravno da ćemo na početku davati upozorenja, ali morat ćemo, da bi sustav zaživio, davati kazne. Postoje načini da sami utvrdimo pojedinačnu odgovornost. Zapošljavamo i nove komunalne redare", rekao je. 

Kazne su od 500 do 1000 kuna. 

"Cijeli sustav počiva na premisi da ljudi žele red, a težit će se i ići će se na određivanje pojedinačne odgovornosti."

Prvi podzemni spremnik se gradi, a očekuje se da će prvih 50 spremnika biti u uporabi za godinu dana. 

"Ništa ne ide preko noći, s edukacijom smo krenuli na vrijeme, sada će se to maksimalno ubrzati. Pozivam i dalje da se ljudi prijave i da se provjeri mogu li se boksovi stavljati na javne površine. Nemoguće je da će sve 1. listopada besprijekorno funkcionirati. Vjerujem da je Zagreb spreman na ovu promjenu. Oni koji će kršiti pravila, bit će kažnjeni", kazao je. 

Ljudi koji nemaju smetlarnik i neće imati podzemne spremnike, morat će financirati boksove, koji koštaju 20.000 kuna. 

"Ljudima ne možemo financirati boksove, to je jedan od načina da se spriječi zlouporaba spremnika. Jako puno smetlarnika je postalo nešto drugo. Dakle, to je jednostavno na njima, na stanarima", pojašnjeno je. 

"Bila je informacija o požaru, no radi se o manjem požaru. Požar je ugašen, ne bi trebalo biti problema", kazao je na početku konferencije za novinare gradonačelnik Tomašević o požaru u Konzumu u Zagrebu. 

Novi sustav naplate odvoza otpada

Novim sustavom propisuje se obveza smještaja spremnika u zaključanim smetlarnicima, haustorima, ograđenim dvorištima, u okviru katastarske čestice nekretnine zgrade, tipiziranim boksovima ili da spremnici budu smješteni na bilo koji drugi način kojim se onemogućuje pristup trećih osoba spremnicima.

U odnosu na stari sustav koji je naplaćivao paušalne iznose, uvodi se sustav naplate po količini predanog kućnog otpada. Time se uvodi Zakonom o gospodarenju otpadom propisana EU direktiva "onečišćivač plaća".

Zakon predviđa samo dvije kategorije: kućanstvo (fizičke osobe odnosno kućanstva) i one koji nisu kućanstvo (poslovni korisnici).

Cijena odvoza otpada sastoji se od cijene obavezne minimalne javne usluge i cijene volumena standardiziranih vrećica za otpad, koje dolaze u tri veličine - 10, 20 i 40 litara. Minimalna cijena usluge je 45 kuna.

Odvajat će se papir, plastika i biootpad na kućnom pragu, dodatno metal, staklo i glomazni otpad u neposrednoj blizini obračunskog mjesta, odnosno potonje se može dvaput godišnje svakom korisniku bez posebne naknade odvesti s kućnog praga. Sve ostalo se bez naknade predaje na reciklažnim dvorištima, pojašnjeno je ranije.