Zagrebačka banka upozorila je svoje klijente na prijevaru.
"Upozoravamo na lažne SMS i e-mail poruke s ciljem financijskih prevara. Prevaranti se lažno predstavljaju kao Zagrebačka banka i navode primatelje da otvore poveznicu prema lažnoj web stranici Banke te ažuriraju podatke o tokenu unosom osobnih i/ili kartičnih podataka, uključujući i one koje generira
token. Molimo da ne postupate po uputama", stoji u obavijesti banke.
Pojašnjavaju da oni nikad neće tražiti da na njezinoj internetskoj stranici učitate ili skenirate QR kod za obnovu/preseljenje m-zabe/m-tokena na novi uređaj ili da m-zabom/m-tokenom skenirate QR kodove kojima ćete navodno potvrditi svoj identitet, transakciju i sl.
"Podsjećamo da Banka putem nijednog kanala komunikacije od klijenata nikad
neće tražiti puni broj kreditne/debitne kartice i PIN-ove, vjerodajnice i broj tokena te same kodove koje token generira (OTP, MAC) ili aktivacijske ključeve za pristup online bankarstvu (m-zabi i e-zabi)", navode iz banke.
Pozivaju klijente da im se jave u slučaju sumnje na vjerodostojnost poruka, mailova ili poziva.
Slično upozorenje svojim je klijentima uputila i Raiffeisen banka prije nekoliko dana:
"Upozoravamo vas na povećan broj e-mailova u kojima se pošiljatelj lažno predstavlja kao Raiffeisen Bank d.d., a u kojima se klijente poziva na ažuriranje podataka otvaranjem poveznice u poruci. Otvaranjem poveznica/priloga i unosom traženih podataka možete pretrpjeti financijsku štetu.
PRIJE SVEGA:
• provjerite pošiljatelja, razlog i značenje poruke
• ne otvarajte priloge i poveznice te ne odgovarajte na takve poruke
• svaku sumnju u vjerodostojnost ili prijevaru odmah prijavite u RBA radi provjere.
RBA u usmenoj i pismenoj komunikaciji (telefonski pozivi, SMS/WhatsApp/Viber poruke, e-mail) nikada neće tražiti od vas:
• kodove koje generira token (OTP, MAC)
• podatke o platnim karticama (CVV, rok važenja kartice)", stoji u upozorenju RBA-a.