Kako je rečeno, štetnim utjecajima opasnih tvari izloženo je oko 500 radnika te stanovnici Solina i Kaštela. Podaci Zavoda za javno zdravstvo su katastrofalni jer je koncentracija opasnih tvari i do 38 puta viša nego što je normalno, rekao je predsjednik tog povjerenstva Mihovil Biočić, koji je ujedno i predsjednik Gradskog vijeća Kaštela. U južnom dijelu Željezare zagađenost je 30 puta veća od dopuštene.
Po Miočićevim riječima, takva onečišćenost zraka u splitskoj Željezari je 'zbog profita'. 'Žao mi je radnika koji rade u Željezari, a koji se zbog straha za svoj posao ne mogu pobuniti. No, mi građani Kaštela i Solina nećemo dopustiti Željezari da se ponaša kao u kakvoj zabačenoj afričkoj državi, nego će se morati ponašati prema našim zakonima', rekao je Biočić i dodao kako su podaci o višestruko povećanoj koncentraciji opasnih tvari u splitskoj Željezari, koji zagađuju okoliš, 'alarmantni'.
Potpredsjednik tog povjerenstva Ratko Vukšić je rekao kako ima naznaka da se zagađenje u splitskoj Željezari povećalo zbog uporabe 'nedopuštenih sirovina', zbog čega bi, kako je rekao, ona mogla postati svojevrsna ekološka bomba. Od stručnih ljudi imamo informacije da je riječ o prešanim automobilima s kojih se ne skida boja, a koji se rabe za gorivo tako što ih se pali, što je opasno, objasnio je Vukšić.
Na konferenciji za novinstvo također je rečeno da je, osim olova, u proteklih godinu dana u splitskoj Željezari povećano onečišćenje zraka uranom i manganom.