Obrazlažući presudu sutkinja Sanda Janković rekla je da je u ovom opsežnom postupku neosporno dokazana odgovornost trojice okrivljenika i tvrtke za kazneno djelo protiv sigurnosti prometa opasnom radnjom ili sredstvom, zbog neposipavanja kolnika te što sudionici u prometu nisu bili pravovremeno obaviješteni da nailaze na vijadukt sa zaleđenim kolnikom pa su u prometnoj nesreći poginule četiri osobe, a ozlijeđeno ih je još šesnaest.
Četvrti okrivljenik Jakov Pedisić, voditelj Tehničke jedinice Sveti Rok, dokazao je tijekom postupka da u vrijeme nesreće nije radio ni bio dežuran te da općenito nije dokazano da je, kako piše u optužnici, znao i tolerirao da ophodari ne obavljaju dobro svoj posao.
Ophodar Ivo Klanac je dobio osam mjeseci uvjetnog zatvora, a po šest mjeseci Lovre Šabić i Kazimir Služek, šefovi u Sektoru za održavanje i kontrolu. No, nitko neće u zatvor ako kroz naredne dvije godine ne počine novo kazneno djelo.
Kako je zbog odgovornosti za nesreću i prouzročenu smrt više osoba Državno odvjetništvo okrivljenike teretilo uz kvalifikaciju "neizravne namjere", za što zakon predviđa od 3 do 15 godina zatvora, kazna je blaga, što je sutkinja Janković obrazložila riječima da je sudsko vijeće preinačilo kvalifikaciju optužnice.
"Temeljem dokaznog postupka sud je preinačio pravnu kvalifikaciju kaznenog djela i u skladu s tim činjenični opis te vas se više ne tereti za neizravnu namjeru već za nehaj, ali ste krivi jer niste postupili po dužnoj pažnji u obavljanju svog posla, zakonima, pravilnicima i licencama te što ste lakomisleno povjerovali da do štetnih posljedica zbog takvog rada neće doći, rekla je Janković.
Ophodar Ivo Klanac je kao neposredni izvršitelj osuđen jer nije noću s 29. na 30. studenog posipana dionica na kojoj je po meteorološkoj prognozi postojala vjerojatnost za poledicu. Šabić i Služek proglašeni su krivima jer su propustili postupiti po propisima i pravilima o sigurnosti prometa pa meteorološka postaja na vijaduktu Krpani, zbog propisa o javnoj nabavi, nije bila popravljena nekoliko mjeseci.
To znači da ih sudsko vijeće tereti da su oni odgovorni što se nisu poduzele mjere da se "odmah otklone kvarovi na meteorološkoj stanici" iaku su oni po svom poslu odgovorni za organizaciju i kontrolu kvalitetnog održavanja elektro i strojarske opreme u funkciji sigurnog prometa.
"Lakomisleno smatrajući da neće nastupiti štetne posljedice za sudionike u prometu odgovorni su što COKP Maslenica nije kritičnog dana imao meteorološke podatke te nije mogao obavijestiti sudionike u prometu na opasnost od ledene kiše i stvaranja poledice", rekla jesutkinja. Podsjetila je da su tada vozila iz dionice bez oborina ulazila najprije u tunel Krpani, a onda izašli na ledom okovani istoimeni vijadukt te je 16 vozila ili sletjelo s kolnika ili se međusobno sudarilo.
Obitelji poginulih Igora Katića, Ante Gligora, Zvonka Dražine i Ivice Vrgoća te 16-ero ranjenih sutkinja je uputila na privatnu parnicu za naknadu štete. (Hina)