UMAKLI I POLICIJI

Što se to događa? Čak četiri vozila "udarila" krivim smjerom ovaj vikend riječkom obilaznicom, među njima i jedan - autobus

Slika nije dostupna
U subotu su dva vozila, automobil i autobus, u vrlo kratkom vremenskom razmaku po riječkoj obilaznici vozili u krivom smjeru. Od policije doznajemo da ih je tijekom proteklog vikenda na istoj cesti bilo još. Zašto se to događa, je li problem u signalizaciji te kako postupiti ako vam se dogodi da uđete vozilom na autocestu u krivom smjeru ili vidite nekoga tko tako vozi?

Na riječkoj obilaznici u subotu, između čvorova Draga i Šmrika u smjeru Graničnog prijelaza Rupa, oko podneva je najprije jedan automobil, a dva i pol sata kasnije i autobus vozio u suprotnom smjeru.

HAK je u oba navrata upozoravao vozače da smanje brzinu na 40 km/h, izuzetno oprezno voze po desnom voznom traku autoceste bez pretjecanja i da uključe sva četiri pokazivača smjera.

Četiri vozila u krivom smjeru tijekom vikenda

Kako se doznaje u PU primorsko-goranskoj, ta dva slučaja nisu bila i jedina tijekom vikenda. Naime, policija je zabilježila dojave o čak četiri vozila koja su se kretala u krivom smjeru tijekom vikenda po riječkoj obilaznici. Prva dojava je bila u subotu ujutro u 7:53 na dionici od čvora Diračje do čvora Matulji.

Nadalje, dobili su dojavu o automobilu koji vozi u krivom smjeru na dionici od čvora Draga do čvora Šmrika u 11:43 te o autobusu na istoj dionici u 14:15.

Četvrta dojava zabilježena je u nedjelju u 16:05, a prema dojavi - na dionici od čvora Hreljin do čvora Šmrika zabilježena je vožnja u krivom smjeru.

Je li problem u signalizaciji?

Pitali smo policiju kako je moguće da je toliko vozača u vrlo kratkom vremenskom razmaku, a među kojima je i profesionalni vozač koji je upravljao autobusom, "promašilo" ulazak na riječku obilaznicu i je li moguće da je problem u signalizaciji? U policiji tvrde da je signalizacija jasna i nedvosmislena.

"Postavljena prometna signalizacija na navedenoj dionici, ali i na ostalom dijelu A7, postavljena je u skladu s prometnom dokumentacijom, postavljena nedvosmisleno, jasno i na takav način da je vozač može pravovremeno uočiti (prometni znak 'obavezan smjer', 'zabrana prometa u jednom smjeru za sva vozila', 'krivi smjer')", naglasili su u svojem odgovoru iz policije.

Nakon dojave izlaze na teren

Navode da, nakon zaprimljene dojave od strane operatera Centra za nadzor i upravljanje prometom, Tehničke jedinice Čavle, Hrvatskih autocesta, dežurstvo Prometne policije Rijeka, na dionicu u kojoj je prijavljeno kretanje vozila u suprotnom smjeru, upućuje policajce koji obilaskom dionice utvrđuju je li dojava istinita.

Ako zateknu vozilo koje se kreće u krivom smjeru, sankcioniraju vozača te javljaju povratnu informaciju. Također, na spornu dionicu Hrvatske autoceste upućuju svoju ophodnju ceste, koja također vrši obilazak.

Tijekom postupanja u danima vikenda niti jedan vozač nije zatečen u vožnji u suprotnom smjeru. U policiji pretpostavljaju da su se najvjerojatnije vozači koji su ušli u krivi smjer okrenuli i nastavili kretanje u pravom smjeru.

Ove godine 24 dojave

Tijekom ove godine, na cesti A7, zaprimljene su 24 dojave o vožnji u krivom smjeru. Od toga su se u dva slučaja dogodile prometne nesreće s materijalnom štetom, a vozači su kažnjeni. U dva navrata počinitelji su uhvaćeni u prekršaju i kažnjeni, bez da se dogodila prometna nesreća.

Uglavnom, iz policije ističu da se radi o pravovremenom uočavanju, kada vozač odmah shvati da se vozilom kreće u krivom smjeru i prije dolaska na sam čvor, dok se u malom broju slučajeva radi o zanemarivanju postavljene prometna signalizacija.

Što učiniti ako uđete na autocestu u krivom smjeru?

Iz policije savjetuju vozača koji je vozilom ušao u dionicu u krivom smjeru da, čim primijeti kako se kreće suprotnim smjerom, odmah smanji brzinu kretanja, okrene vozilo ili se isključi na najbližem proširenju, pod uvjetom da što manje ugrožava ostale sudionike u prometu i njihovu imovinu.

Signalizacija da netko drugi vozi krivim smjerom

Na cesti A7, prilikom dojave na određenim dionicama, operater iz Centra za nadzor i upravljanje prometom putem svjetlećih portala iznad kolnika ispisuje obavijest da se vozilo kreće u suprotnom smjeru, te da im dolazi u susret, da je pretjecajna – lijeva prometna traka zatvorena (crvena oznaka X), smanjuje brzinu kretanja prometnim znakom ograničenja brzine kretanja na 40 km/h i dozvoljava kretanje samo voznom – desnom prometnom trakom.

Na ulascima u tunele operater isključuje svjetlosne prometne znakove – semafore, na kojima kada je sve uredno svijetli zeleno svjetlo, a u spornim situacijama stavljaju se na treptavo žuto, dok iznad razine kolnika, oznakom crvenog X zabranjuje kretanje pretjecajnom – lijevom prometnom trakom, dok iznad vozne - desne prometne trake uključuje zelenu strelicu i dozvoljava kretanje.