Sindikalci ističu da zbog nereda na tržištu trpe nepravdu i nelojalnu konkurenciju, zbog čega tisuće vozača odlaze iz Hrvatske raditi u inozemstvo. Osim toga, negativna demografska kretanja, smanjena potražnja usluga prijevoza i povećanje troškova dovele su do toga da su neke autobusne linije postale neodržive. Primjerice, prošle je godine ukinuto gotovo 70 linija u Slavoniji.
"Želimo isti status kao i zaposlenici Hrvatskih željeznica – putnički prijevoz, kao zaposlenici Jadrolinije i ostalih pomorskih prijevoznika putnika, uvođenje reda u javni linijski prijevoz putnika autobusima. Želimo i sklapanje granskog kolektivnog ugovora, odnosno da svi rade pod istim uvjetima", poručuju sindikalci.
Hrvatska je zaštitila Jadroliniju i domaće prijevoznike u pomorskom prijevozu putnika i vozila, kao i HŽ – putnički prijevoz od stranih prijevoznika dugogodišnjim koncesijama i osigurala im subvencije, dok se javne linijske prijevoznike autobusa diskriminira.
Traže stoga da se počne primjenjivati EU-ova direktiva koja regulira javni prijevoz putnika autobusima, odnosno donese Pravilnik o obavljanju javnog linijskog prijevoza putnika u cestovnom prometu. "Molimo Vas za hitan sastanak najkasnije do 7. 8. 2019., inače će doći do opravdane obustave prijevoza od strane radnika, jer je stanje neodrživo i za radnike i za poduzetnike", navode.
"Tražimo i povećanje plaća vozačima za minimalno 10 posto", kazao je predsjednik Sindikata prometa i veza Stjepan Lisičak navodeći kako se plaće vozača kreću od oko 3500 do 4000 kuna neto. Ako od Vlade ne dobiju odgovore, vozači autobusa najavljuju obustavu rada, najprije kao upozorenje, a potom i potpunu obustavu prometa autobusnih linija.
Dvije udruge okupljaju 26 prijevoznika koji obavljaju oko 80 posto javnog linijskog prijevoza putnika u Hrvatskoj i zapošljavaju oko 7000 radnika, prvenstveno vozača autobusa. (Hina, M.V.)