Vlada je s današnje sjednice u saborsku proceduru uputila prijedlog Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije kojom se predlaže produljenje osnovnoškolskog obrazovanja na devet godina.
Na sjednici je istaknuta važnost Strategije za budućnost i uspjeh Hrvatske, posebice za gospodarstvo.
'Strategija je jako važna, ona je mjerljiva, a o tome koliko ćemo ulagati u znanje, kako i u što, ovisi budućnost Hrvatske. Ne opstanak, ali budućnost da, odnosno razlika između uspjeha ili neuspjeha', istaknuo je premijer Zoran Milanović.
Hrvatska je dio najuspješnijeg i najuređenijeg društva, ali nije 'pri vrhu te lige', kazao je premijer, a predložena strategija je način da se dignemo prema vrhu.
'Znam da to zvuči ambiciozno, ali bez ambicije nema ničega', dodao je.
Prema Strategiji, predviđeno je produljenje cjelovitog općeg obveznog odgoja i obrazovanja s 8 na 9 godina, što uz zadržavanje trajanja srednjoškolskog odgoja i obrazovanja znači produljenje cjelokupnog odgoja i obrazovanja.
Sveobuhvatnost i složenost predloženih promjena zahtijeva politički, stručni i javni konsenzus te mobiliziranje svih reformskih potencijala, ističe se u Strategiji, a potrebu konsenzusa u svojim su istupima istaknuli i premijer i ministar znanosti, obrazovanja i sporta Vedran Mornar.
Cijela Vlada prijavljena Inspektoratu rada!
U izjavi novinarima uoči sjednice Vlade, Mornar je kazao kako Hrvatska mora ići na devetogodišnje osnovnoškolsko obrazovanje, navodeći da imamo jedno od najkraćih obrazovanja u Europi.
'Kad ćemo to realizirati ne mogu točno reći', rekao je te dodao kako očekuje da će Strategija dobiti potporu u Saboru.
Mornar je na sjednici naglasio da je misija obrazovnog sustava osigurati kvalitetno obrazovanje dostupno svima, u skladu sa sposobnostima svakog korisnika sustava, a misija znanstvenog sustava istraživanjima unaprijediti ukupni svjetski fond znanja te pridonijeti boljitku hrvatskog društva, posebice gospodarstva.
Strategija sadrži nekoliko poglavlja odnosno razrađuje sustav cjeloživotnog učenja, predškolskog, osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja, visokog obrazovanja, obrazovanja odraslih te sustav znanosti i tehnologije, a osnovno načelo na kojem se temelji je autonomija svih institucija u području obrazovanja i znanosti, kao i autonomija svih djelatnika.
Strategiju je izradilo Nacionalno koordinacijsko tijelo za izradu Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije, rađena je duže vrijeme, a u nju su ugrađeni brojni prijedlozi stručnjaka, istaknuto je na sjednici. (Hina)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook