Obrazlažući taj zaključak na Vladi u Splitu, ministar turizma Gari Cappelli naglasio je da je od 2013., otkako se održava u Hrvatskoj, taj festival Splitu, ali i ukupno hrvatskom turizmu, gospodarstvu i državnom proračunu donio brojne pozitivne utjecaje, što je potvrdila i studija Instituta za javne financije koju je naručilo Ministarstvo turizma.
"Kako bi što preciznije procijenili doprinos festivala Ultra Europe gospodarskom razvoju i turističkom uzletu grada Splita i Dalmacije, pa i opravdanost potpore njegovom daljnjem održavanju naručili smo neovisnu studiju, čiji je cilj bio procijeniti financijske učinke koji taj festival generira za gospodarstvo i državni proračun, ali i vrijednost turističke promocije Hrvatske koja se kroz festival ostvaruje", objasnio je Cappelli.
Po toj studiji, kako je rekao, ukupna potrošnja/promet generirana Ultra Europe festivalom u 2017. procijenjena je na 525,3 milijuna kuna, od čega je 77,7 milijuna kuna ostvareno kroz potrošnju domaćih posjetitelja, a glavnina ili 447,6 milijuna kuna kroz potrošnju stranih posjetitelja. Najveći udjel u ukupnoj potrošnji imaju ulaznice festivala, 31 posto, a potom smještaj 24 posto, hrana i piće 19 posto, a prijevoz 11 posto.
"Ukupna potrošnja generirana Ultra festivalom u 2017. odgovara otprilike ukupnoj godišnjoj potrošnji 7.300 prosječnih hrvatskih radnika, a ukupan BDP koji je generirao taj festival prošle godine procijenjen je na 283,9 milijuna kuna, pri čemu se 14 posto ili 40,1 milijun kuna odnosi na domaće, a 84 posto ili 243,9 milijuna kuna na strane posjetitelje. Ostvareni BDP od Ultra Europe festivala otprilike čini 0,08 posto ukupnog BDP-a Hrvatske", iznio je Cappelli podatke iz studije, dodajući da je doprinos Ultra festivala hrvatskom BDP-u otprilike jednak doprinosu kojeg ostvare dva do tri značajnija investicijska projekta u turizmu.
Studija je pokazala i da je u 2017. zbog održavanja Ultra Europe festivala elektroničke glazbe prikupljeno ukupno 36,9 milijuna kuna fiskalnih prihoda, od čega 15 posto od potrošnje domaćih posjetitelja, a 85 posto od stranih.
Najznačajniji izvor fiskalnih prihoda je PDV kojim je prikupljeno 91,6 posto ukupno prikupljenih fiskalnih prihoda, a slijede ga trošarine i posebni porezi, boravišna pristojba i porez na potrošnju, a tim se festivalom, kako je kazao Cappelli, ostvaruje i velika promotivna marketinška vrijednost koju Split i Hrvatska besplatno ostvaruju kroz objave o festivalu na svim internetskim platformama, televiziji, radio i tiskanim medijima, a što donosi više od 200 milijuna impresija.
"Marketinška vrijednost festivala procijenjena je na najmanje 25 milijuna eura, a kako je to i jedan je od najvećih svjetskih festivala elektroničke glazbe i jedini je Ultra festival u Europi, zahvaljujući ekskluzivnosti koju je osigurao kod tvrtke World Entertainment Group, američkog vlasnika licence, vrijedi ga zadržati. Kada se tome doda da ga svake godine posjeti više od 150 tisuća posjetitelja iz 140 zemalja svijeta, jasno je da su učinci promocije, samo ako se gledaju objave publike na društvenim mrežema nemjerljivi", kazao je Cappelli.
Splitu je iznova čestitao na lanjskim odličnim turističkim rezultatima, zbog čega je proglašen i šampionom turizma u 2017., kao i na rezultatima u prva četiri mjeseca ove godine s povećanjima dolazaka i noćenja turista od 10 do 14 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje. (Hina)