Traži se novi upravitelj za autoceste. U raspisanom natječaju, 1024 kilometra autocesta kojima upravljaju HAC i ARZ, daju se u koncesiju za najmanje 22 i pol milijarde kuna, a trajat će od 30 do 50 godina. Ako želi, koncesionar može dobiti i 51 kilometar dionica koje su trenutačno u izgradnji. Sindikati su ogorčeni. 'Iz ove procijenjene cijene se vidi koliko je ova Vlada spremna, jeftino, spremna prodati autoceste koje su od nacionalnog interesa', kaže Mijat Stanić, predsjednik nezavisnog cestarskog sindikata.
Iz natječajne dokumentacije vidljivo je da tražena cijena koncesije ne pokriva sve kredite HAC-a i ARZ-a kojima su građene autoceste. Imaju ih 45 na rok od 3 do 25 godina u vrijednosti od 29 milijardi kuna. Sindikati zato ne odustaju od namjere da se organizira referendum o tome trebaju li autoceste u koncesiju. 'Prikupljanje potpisa kreće ili krajem ovog ili početkom idućeg mjeseca', dodaje Stanić.
>> Ministar otkrio zašto neće biti gradnje novih kilometara autocesta
Oporba traži da Vlada objavi studiju isplativosti koncesije kojom namjerava smanjiti javni dug. 'Hrvatskoj danas prije svega trebaju koncesije koje će generirati gospodarski rast. Otvarat nova radna mjesta. To su takozvane green field koncesije po uzoru na novu zračnu luku Zagreb. Ovo je privatizacija koja će na kraju , ako se ne daj Bože zaista i dogodi, smanjit broj radnih mjesta, dakle neće doprinijeti gospodarskom rastu', kazao je HDZ-ov Domagoj Ivan Milošević.
U natječajnoj dokumentaciji stoji da će novi upravitelj autoceste preuzeti u 3. ili 4. kvartalu 2014. odnosno u drugoj polovici iduće godine. U završnu utrku za to ući će 5 najboljih ponuda. U obzir će se uzeti samo one pristigle do 15. studenog.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook