Policija je u nadzoru prometa u prvih devet mjeseci ove godine utvrdila 29.643 prekršaja zbog vožnje neregistriranih i tehnički nepregledanih vozila, što je u usporedbi s prvih devet mjeseci prošle godine povećanje za 11 posto. Osim toga, u 9312 slučajeva vozači su vozili tehnički neispravno vozilo, što je također prekršaj, ali i opasnost za vozača i druge sudionike u prometu, piše Vjesnik.
Da je broj neregistriranih i tehnički neispravnih vozila velik problem na našim cestama, istaknuo je još krajem svibnja načelnik Odjela MUP-a za sigurnost cestovnog prometa Boris Orlović. Prema podacima koje je iznio, u MUP-u je krajem svibnja evidentirano 213.973 vozila, kojima je tehnički pregled istekao za više od mjesec dana. Procijenio je da se više od 50 posto tih vozila pojavljuje na cestama i ugrožava sigurnost sudionika u prometu.
Osim policiji, vozila bez tehničkog pregleda problem su i osiguravateljima, jer su ta vozila često i neosigurana. Prema podacima Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO), ove je godine prijavljeno 1819 šteta, koje su prouzročili vozači, pa se, po njihovoj procjeni, ne očekuje pad broja šteta, koje su počinili vozači neosiguranih vozila.
Neregistrirana i neosigurana motorna vozila su 2005. godine prouzročila 2013 prometnih nezgoda sa znatnim štetama. To je 12,3 posto manje prometnih nesreća, nego prethodne godine, ali se vrijednost šteta povećala. Žrtvama nesreća u kojima su sudjelovala neregistrirana vozila lani je isplaćeno nešto više od 35 milijuna kuna, što je povećanje za 5,5 posto.
Prema osigurateljnoj statistici, najveći broj prometnih nezgoda u kojima su sudjelovala neosigurana vozila bio je na području Zagreba i Zagrebačke županije (36,2 posto nesreća) te Splitsko-dalmatinske županije (15,3 posto). Velik broj nesreća u Zagrebačkoj županiji ide na dušu upravo vozačima neregistriranih traktora, iako u HUO-u napominju da je za tu vrstu vozila godišnja premija relativno niska. Slično je stanje u Vukovarsko-srijemskoj i Koprivničko-križevačkoj županiji.
Štete koje su prouzročili vozači neosiguranih vozila isplaćuju se iz posebnog, Garancijskog fonda koji, prema udjelu na tržištu obveznog osiguranja motornih vozila, solidarno pune svi hrvatski osiguratelji. Budući da je i taj izdatak uračunan u cijenu police, proizlazi da štete koje su skrivili vozači neosiguranih vozila, zapravo, plaćaju vozači koji redovito ispunjavaju obvezu registracije i plaćanja obveznog osiguranja motornih vozila.