Hana

HZZO ima novu asistenticu: Provjerili smo kako radi

Hana, AI asistent - 1 Foto: Dnevnik Nove TV
Možda će uskoro sve govore pisati umjetna inteligencija. A obavljati i druge zadaće. Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje dobio je pomoć umjetne inteligencije u odgovaranju na brojne telefonske pozive osiguranika. Stigla je Hana, virtualna asistentica Zavoda, a kako se snalazi prvih dana na poslu, provjerila je Ivana Kopčić.

Upoznajte Hanu, virtualnu asistenticu Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje. Koristeći tehnologiju umjetne inteligencije Hana odnedavno odgovara na telefonske upite građana.

To zvuči ovako: "Dobar dan, ovdje Hana, virtualni asistent za obvezno zdravstveno osiguranje. Kako vam mogu pomoći?"

Hana, AI asistent - 2 Foto:Dnevnik Nove TV

Hani smo postavili neka od najčešćih pitanja upućenih HZZO-u.

"Što učiniti u slučaju gubitka zdravstvene iskaznice?"

Ali, Hana se s odgovorom na ovo pitanje zasad ne snalazi najbolje.

"Nemam konkretne informacije o postupanju u slučaju gubitka zdravstvene iskaznice. Molim vas, nazovite nas ponovno radnim danom od 8 do 16 sati kako bih vas mogla prebaciti na živog agenta koji će vam dati točne upute."

HANA je kreirana da ubrza i olakša građanima dolazak do važnih im informacija. Iako ima početničke greške u radu, korištenje chat-botova u ovakvim situacijama struka pozdravlja.

Aco Momčilović, AI istraživač Foto:Dnevnik Nove TV

"40 posto poziva mogu odgovoriti takvi AI asistenti, trajanje poziva se skraćuje za 30 posto. Plus, što je očito, takvi botovi dostupni non-stop, 24/7, a prosjek je 20 posto upita dolazi izvan radnog vremena, koji inače ne bi bili odgovoreni, a sada su odgovoreni", kaže Aco Momčilović, AI istraživač.

Ono što su nekad bili govorni automati, polako postaju virtualni asistenti. Razlike ima.

"Stari chat-botovi su bili na točno određenim scenarijima, nisu imali prirodnost, puno su teže učili, niti su pamtili podatke. Današnji botovi su prirodniji, fluidniji, mogu kompleksnije probleme rješavati, mogu ih personalizirati osobi s kojom razgovaraju", dodaje Momčilović.

Hrvatskih chat – botova sve je više. Prije Hane, 2020. susreli smo se s prvim Vladinim virtualnim asistentom - Andrija je davao savjete vezane uz koronavirus.

Andrija, AI asistent Foto:Dnevnik Nove TV

Uoči prošlogodišnjih parlamentarnih izbora – pojavila se i Nitkolina – prva hrvatska AI političarka.

Nitkolina, AI političarka Foto:Dnevnik Nove TV

Sve je više poduzeća koja žele virtualnog asistenta među zaposlenicima.

"Od frizerskih salona koji su koristili chat-botove, restorani lanaca koji o tome razmišljaju, ja sam nedavno radio implementaciju chat-bota u hotelskim lancima", kaže Momčilović.

Već ste upoznali i Tea. Virtualnog asistenta Nove TV. Teo Analizira političke kampanje, sudjeluje na konferencijama, čak i pleše.

Teo, AI asistent Foto:Dnevnik Nove TV