DOZNAJEMO

Hrvatske ceste platile već pola mosta za Čiovo, a radovi stoje!

Slika nije dostupna
Radovi na novom čiovskom mostu trebali su biti gotovi do kraja 2016., pa do 15. lipnja 2017. godine. Iz Viadukta su zatražili produženje roka do 2018. godine. Izvanrednu presicu na tu temu moći ćete uživo pratiti na portalu DNEVNIK.hr.

Most za Čiovo, koji je trebala izgraditi tvrtka Viadukt, ove godine po svemu sudeći neće biti gotov. Izazvalo je to napetosti na realaciji Hrvatske ceste - Viadukt. Iz te su tvrtke Hrvatskim cestama poslali novi prijedlog datuma završetka radova - umjesto zajamčenog 15. lipnja ove godine, zbog problema u poslovanju predlažu da to bude 27. veljače iduće godine.

Iz Hrvatskih cesta poručili su kako je to za njih neprihvatljivo te da razmišljaju i o raskidu ugovora s Viaduktom. Iz Viadukta su pak za danas najavili obraćanje predstavnika Uprave vezano uz radove na mostu kopno - otok Čiovo te njihovu utjecaju na poslovanje tvrtke

Uoči ove presice u Hrvatskim cestama održan je sastanak na kojemu su bili resorni ministar Oleg Butković, predstavnici Viadukta i svi podizvođači. Kako doznajemo, iz Viadukta u ovom trenutku ne žele raskid ugovora.

"Od Viadukta je zatražen detaljan terminski plan - što će se i kad raditi na mostu, koji materijali, koji su rokovi itd. Taj terminski plan mora biti predan ministru Butkoviću do srijede. Nakon toga će se do kraja tjedna donijeti odluka raskida li se Ugovor sa Viaduktom ili ne", izjavila je za Novu TV glasnogovornica Hrvatskih cesta Tamara Pajić nakon jutros održanog sastanka u Hrvatskim ceatama. Sastanak je trajao gotovo tri sata. 

"Najproblematičniji dio je projekt gradnje mosta (bez pristupnih cesta), koji vrijedi 130 milijuna kuna. Hrvatske ceste su do sada isplatile 58% vrijednosti tog projekta", kazala je Pajić. Istaknula je i kako je Viadukt pristao izraditi detaljan terminski plan.

Regionalni dnevnik Slobodna Dalmacija početkom ovog mjeseca izvijestio je o Viaduktovim problemima s (ne)likvidnošću, zbog kojih radnici od početka godine nisu dobili plaće te je bilo naznaka i da bi mogli stupiti u štrajk.

Podsjetimo, radovi na novom čiovskom mostu trebali su biti gotovi do kraja 2016., pa do 15. lipnja 2017. godine. Problemi s kašnjenjem u gradnji nisu novost. Krajem studenoga prošle godine ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković Viaduktu je dao rok od osam dana za jamstvo završetka gradnje mosta do 15. lipnja 2017. godine, u suprotnom najavivši moguć raskid ugovora.

Dva tjedna kasnije, Viadukt je Butkoviću zajamčio da će do 15. lipnja 2017. godine dovršiti posao. "Uklonili smo sve probleme, nejasnoće i nesuglasice te će 15. lipnja most biti gotov", rekao je tada predsjednik Uprave Viadukta Joško Mikulić. Objasnio je da je gradnja mosta zapela zbog financijskih problema industrije čelika u regiji, a da je problem riješen tako da će se posao dovršiti u jednom od hrvatskih brodogradilišta, prenosi Hina.

Vrijednost izgradnje mosta kopno-otok Čiovo, čija je gradnja počela u veljači 2015. godine nešto je veća od 207 milijuna kuna (uključujući pristupne ceste), od čega 176,7 milijuna kuna iz EU-ovih fondova. Most će biti dug 547 metara, 25 metara iznad morske površine, imat će 13 stubišta u moru i dva upornjaka na kopnu - jedan na strani Čiova, a drugi na trogirskoj strani. Osim mosta, grade se i pristupne ceste.