U HTZ-u ZADOVOLJNI

Sjajne vijesti s jednog od najvažnijih turističkih tržišta za Hrvatsku: "Ostvareni rezultati su i iznad rekordne 2019."

Austrijanci se uvelike zanimaju za odmorima u Hrvatskoj, u kojoj su do sada ove godine s više od 1,3 milijuna noćenja za 4 posto prestigli 2019., te se i u glavnoj sezoni očekuje nastavak takvih trendova, poručio je u četvrtak direktor HTZ-a Kristjan Staničić nakon susreta s austrijskim partnerima i medijima u Beču.

U Beču je taj susret organizirala Hrvatska turistička zajednica (HTZ) i njezino predstavništvo u Austriji, a tom je prigodom predstavljena hrvatska turistička ponuda.

Uz Staničića, na susretu su bili i predstavnici Ministarstva turizma i sporta, TZ Dubrovačko-neretvanske županije te Udruge jedinstvenih hrvatskih hotela Stories, kao i hrvatski veleposlanik u Austriji Daniel Glunčić.

Kako su izvijestili iz HTZ-a, na tom događaju u Beču okupilo se 20 austrijskih novinara i predstavnika najpopularnijih medija, kojima su, uz turističke rezultate s tog tržišta, predstavljeni i trendovi i pozicija koju Hrvatska želi zauzeti na tom tržištu.

"Austrija je među najvažnijim tržištima sa značajnim utjecajem na ukupne turističke rezultate u Hrvatskoj te stoga veseli što su s tog tržišta ove godine ostvareni rezultati i iznad rekordne 2019. Vratili smo se na predpandemijske trendove i vjerujemo da ćemo i u ljetnoj sezoni zadržati odlične pokazatelje iz Austrije", naglasio je Staničić.

Od dugoročnih ciljeva na tom tržištu istaknuo je rast turističkih dolazaka tijekom cijele godine kroz kraća vikend putovanja te privlačenje većeg broja gostiju različitih dobnih skupina, posebice mladih.

Razlika između Istre i Dalmacije

Iz HTZ-a napominju da su se austrijski mediji zanimali za razliku između turističke ponude Istre i Dalmacije, za važnost gastronomije u ukupnoj ponudi, gdje se može najbolje planinariti u Hrvatskoj, koji otoci imaju najzanimljiviju turističku ponudu i sadržaje i drugo.

Predstavnici Udruge jedinstvenih hrvatskih hotela Stories su objasnili da u Hrvatskoj okupljaju smještajne kapacitete namijenjene potrošačima koji cijene posebna, jedinstvena iskustva i doživljaje te traže visoku kvalitetu usluge, a iz TZ Dubrovačko-neretvanske županije su se osvrnuli na skoro otvoranje Pelješkog mosta.

Od partnera s austrijskog tržišta, sastali su se sa predstavnicima touroperatora TUI, Gruber Reisen i Mondial, o čemu direktor austrijskog predstavništva HTZ-a Branimir Tončinić kaže da su partneri vrlo zadovoljni prodajnim rezultatima za ovu godinu.

"Hrvatske destinacije u Austriji su vrlo tražene i ove godine možemo očekivati snažan doprinos u ukupnim rezultatima s tog tržišta. Do sada su Austrijanci najviše noćenja ostvarivali u Istri i na Kvarneru, ali očekujemo jačanje turističkog prometa s tog tržišta i u ostalim jadranskim županijama te na kontinentu zemlje", poručio je Tončinić.

Pozitivne trendove potvrđuju i mnoga tržišna istraživanja u Austriji, među kojima je i ono austrijskog auto-moto kluba, po kojemu je Hrvatska vodeća strana destinacija na austrijskom tržištu i predvodi top listu na kojoj su još i Italija, Grčka, Njemačka, Španjolska i Turska, zaključuju iz HTZ-a.

Zašto nam je važno austrijsko tržište?

Može li Austrijance cijena goriva udaljiti od Hrvatske, izvijestila je reporterka Dnevnika Nove TV Katarina Jusić uživo iz Beča.

"Austrijanci su među top 5 naših gostiju. A Hrvatska im je odmah na drugom mjestu želja za odmor i to nakon Italije. Odlična vijest stoga je, ulazak Hrvatske u Šengenski prostor. Iako su gužve na granicama dobar znak za svakog gosta bitno je da na svoju destinaciju stigne u što bržem vremenu. Austrijanci su auto-gosti, a da cijene goriva iz tjadna u tjedan rastu, logično je pitanje koliko to putovanje automobilom stoji. Na primjer, od Beča do Rijeke morat ćete izdvojiti oko 140 eura, tu je i cijena goriva, ali i cijena slovenske i austrijske vinjete. Iz HTZ-a se nadaju da cijene goriva neće značajnije utjecati na dolazak gostiju i da će se oni ipak odlučiti stići u Hrvatsku i na našu obalu za svoj odmor. Predstavljena je i unutrašnjost Hrvatske za koju kažu da još nije dovoljno istražena. No naglasili su da nije cilj natjecati se u broju gostiju. Hrvatska se želi predstaviti kao održiva destinacija s održivim turizmom i svakom gostu prenijeti doživljaj", javila je Jusić.