Danas jaka južina i brodovi čvrsto vezani uz kraj. No, najveći cruiser kojega je Split vidio, MSC Fantasia nije jučer mogao u luku. 'Upravo on zbog svoje veličine 333 metra nije mogao ući u luku', pojašnjava Vjekoslav Grgić iz Lučke uprave.
>> U Dubrovnik samo danas kruzerima stiglo 6 i pol tisuća gostiju
Ostao je na sidru, gosti su brodicama prebačeni do Rive. Split već ima ugovoreno 217 uplovljavanja cruisera za ovu godinu. Stoga je dobro da su u pripremi vezovi za cruisere na zadnjem dijelu luke, na vanjskom lukobranu.
'Krajem sezone počinje izgradnja i bit će dovršeno 2016. tada ćemo moći primiti najveće cruisere koji dođu u Split', kaže Grgić.
U luci će do ljeta biti naliven veliki plato, koji će smanjiti gužve s automobilima. No, i dalje pogled putnika zapinje za ovaj oronuli industrijski ugođaj. Tvornica Dalmacijavino se iselila, a zgrada ostala. Što će ovdje biti i kada, još nitko ne zna.
No, nimalo elitna je istočna obala Splita danas. Umjesto vrhunskih hotela i restorana, stilskih detalja, šetnica i zelenila, prvi kontakt putnika sa Splitom je red plastičnih montažnih objekata dotrajalog ugođaja. To osobito važi za autobusni kolodvor.
O uređenju istočne obale polemizira se desetljećima. No nedavno održan natječaj još nije odredio ni hoće li kolodvori seliti odavde iz centra u predgrađe ili ipak ne?
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook