Vozi do 115 putnika

Prvi put u 15 godina: U promet pušten novi tramvaj ZET-a, evo na kojoj će liniji voziti

Novi tramvaj ZET-a - 1 Foto: Goran Mehkek/Cropix
Tomislav Tomašević u promet je pustio prvi novi tramvaj nakon 15 godina.

Danas je u Zagrebu u promet pušten prvi novi tramvaj nakon 15 godina. To je ujedno prvi od 80 planiranih novih niskopodnih tramvaja ZET-a.

"Ovo je prva obnova tramvajskog voznog parka nakon 15 godina. Ponosan sam i jer se radi o vozilu zagrebačke tvrtke Končar, koje je rezultat hrvatske pameti i zagrebačke proizvodnje. Novi tramvaji će sada kontinuirano pristizati i biti uključivani u promet, njih dvadeset do kraja ove godine, i tako nastavljamo dok ne bude isporučeno svih osamdeset", izjavio je gradonačelnik Tomislav Tomašević.

"Prošao je u petak sva testiranja, pa nismo dugo htjeli čekati. Prvi tramvaj vozit će linijom broj 1 od Zapadnog kolodvora do Borongaja", dodao je.

Novi tramvaj ZET-a - 2 Foto:Goran Mehkek/Cropix

I drugi tramvaj došao je u ZET, a uskoro će doći i ostali te će biti puštani u promet. Danas iz prometa neće biti uklonjeni stariji tramvaji, nego će to biti učinjeno naknadno.

"Naša vizija i želja je da u prometu imamo samo niskopodne tramvaje", objasnio je Tomašević.

Novi kratki niskopodni tramvaji prometovat će na linijama 1, 3, 8 i 13.

Novi tramvaj ZET-a - 3 Foto:Goran Mehkek/Cropix

Sredstva za nabavku prvih dvadeset tramvaja osigurana su iz EU fondova putem Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, posredstvom Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te Središnje agencije za financiranje i ugovaranje.

Prvi novi tramvaj TMK 2400, proizveden u tvrtki Končar – Električna vozila d. d., stigao je na zagrebačku Remizu prije nekoliko tjedana. Tramvaj je dužine 20,8 m, može prevoziti do 115 putnika, prilagođen je osobama s invaliditetom, opremljen je videonadzorom, USB priključcima i sustavom za brojanje putnika, a vijek korištenja mu je 35 godina.

Novi tramvaj ZET-a - 4 Foto:Goran Mehkek/Cropix

Novost je i njegova inovativna tehnologija, koja smanjuje potrošnju električne energije vraćanjem energije kočenja u mrežu.

Novi tramvaj ZET-a - 5 Foto:Goran Mehkek/Cropix

Novi tramvaj ZET-a - 6 Foto:Goran Mehkek/Cropix

Novi tramvaj ZET-a - 7 Foto:Goran Mehkek/Cropix

Novi tramvaj ZET-a - 8 Foto:Goran Mehkek/Cropix

Novi tramvaj ZET-a - 9 Foto:Goran Mehkek/Cropix

Novi tramvaj ZET-a - 10 Foto:Goran Mehkek/Cropix

Novi tramvaj ZET-a - 11 Foto:Goran Mehkek/Cropix

Pročitajte i ovo curi rok Tko sve mora podnijeti zahtjev za porez na nekretnine: Porezna objavila koja je procedura

Pročitajte i ovo ubojstvo u susjedstvu Cure detalji jezivog zločina: Mladić ubio vršnjaka, raskomadao ga i stavio u kofer, a nagađa se da je ovo motiv