Za dlaku izbjegnuta tragedija

Užas na pružnom prijelazu u Varaždinu: "Nesreća se mogla izbjeći da je HŽ postavio rampu i ostalu signalizaciju, mogli smo poginuti!“

1/2 >> Pogledaji ovu galeriju
Galerija
"Mora li dogoditi nesreća s tragičnim ishodom da bi netko iz HŽ-a postavio signalizaciju, rasvjetu i sve što treba kako bi se sačuvali ljudski životi", ogorčeno se zapitao bubnjar iz Varaždina Saša Maček koji se sa svojim kolegom automobilom vraćao kući u Varaždin kada je na njih naletio vlak na pružnom prijelazu u Cehovskoj ulici.

Saša nam je ispričao što se dogodilo. "Vraćali smo se iz Barcelone. Konačno smo došli do Varaždina, vozili smo po mrklom mraku, kada smo došli do Cehovske ulice koja je trenutno jedna od najprometnijih u Varaždinu, budući da se most obnavlja zadnjih dva mjeseca.

Vozio je moj kolega, američki državljanin. Vozili smo 40 kilometara na sat kada je na nas naletio vlak koji nije trubio niti je davao ikakav zvučni signal da dolazi.

Zbog slabe vidljivosti vozač nije vidio Andrijin križ, ali na takvom, nepreglednom prijelazu, taj znak jednostavno nije dovoljan. Daleko od toga da nismo krivi, ali trebali su postaviti rampu i bolju signalizaciju.

Mogli smo poginuti. Stravično je kada u mrkloj noći vidiš samo svjetla od vlaka kako se približavaju. Užas. Automobil je u potpunosti uništen, ali mi smo, na sreću dobro“, rekao nam je Saša potreseno, uvjeren da se nesreća mogla izbjeći da je HŽ postavio rampu i ostalu zvučnu i svjetlosnu signalizaciju.

"Radi se o prijelazu kojim prolazi na tisuće automobila, turista. To je iznimno prometna ulica, a oni se nisu pripremili. Radi se o katastrofalnom sigurnosnom propustu. To zbilja ne razumijem. Kako je moguće da ljudi ginu na pružnim prijelazima, a oni ništa ne ulažu?"

Otkrio nam je i da je dan nakon nesreće postavljena signalizacija zbog čega se pita ako je sve bilo napravljeno kako treba zašto su tek nakon nesreće postavili bolji sigurnosni sustav.

Policija je o nesreći izdala priopćenje:

"Danas, 19. srpnja oko 2.15 sati u Cehovskoj ulici u Varaždinu, u naletu vlaka na osobno vozilo, ozlijeđena je jedna osoba. Državljanin SAD-a starosti 40 godina, upravljao je osobnim vozilom Cehovskom ulicom iz smjera istočne obilaznice u smjeru Zagrebačke ulice.

Dolaskom do prijelaza ceste preko željezničke pruge, na kojem nema uređaja za zatvaranje prometa ni uređaja za davanje znakova kojima se najavljuje približavanje vlaka, nije se zaustavio na prometni znak obaveznog zaustavljanja već je ušao na pružni prijelaz, u trenutku kad je željezničkom prugom naišao putnički vlak koji je prometovao na relaciji Varaždin – Konjščina.

Tom je prilikom došlo do udara prednjeg dijela vlaka u desni bočni dio osobnog vozila. U prometnoj je nesreći lakše ozlijeđen 34-godišnji putnik iz osobnog vozila, koji je nakon pružene medicinske pomoći u varaždinskoj Općoj bolnici, pušten kući.

Odgovor HŽ Infrastrukture

Poslali smo upit Gradu Varaždinu i HŽ-u. HŽ je odgovorio slijedeće:

"Željezničko-cestovni prijelaz Brezje na kojem se 19. srpnja 2019. godine dogodio izvanredan događaj osiguran je prometnim znakovima (znak obvezno zaustavljanje - STOP, Andrijin križ), trokutom preglednosti i mimoilaznom ogradom za pješake sukladno važećim zakonima i propisima. Svi sudionici cestovnog prometa obvezni su zaustaviti se ispred svakog željezničko-cestovnog prijelaza i poštovati prometna pravila.

Pošto su u nesreći na željezničko-cestovnom prijelazu Brezje postojeći prometni znakovi oštećeni, isti su zamijenjeni novima (postavljena su trepćuća svjetla na prijenosnim stupovima sa svake strane ŽCP-a) od strane vlasnika prometnice pa se po tom pitanju obratite njima.

U idućem petogodišnjem planu investicija (2019.-2023.) za osiguranje željezničko-cestovnih prijelaza predviđena su sredstva u iznosu od 230 milijuna kuna. HŽ Infrastruktura i Končar Inženjering za energetiku i transport potpisali su u svibnju ove godine ugovor kojim će se nabaviti i ugraditi oprema za osiguranje 49 željezničko-cestovnih prijelaza i jednog pješačkog prijelaza preko pruge na 50 lokacija u Republici Hrvatskoj. Jedan od tih ŽCP-ova je i ŽCP Brezje.

Vrijednost radova iznosi 72,9 milijuna kuna + PDV. Radovi počinju uskoro, a planirani rok završetka jest kolovoz 2021. godine. Radovi i nabava opreme financiraju se u sklopu projekta Svjetske banke “Održive hrvatske željeznice u Europi”. U planu je povećati razinu osiguranja na još 64 željezničko-cestovna prijelaza, a faza pripreme dokumentacije, odnosno projektiranje je pri kraju.

Na mreži HŽ Infrastrukture nalazi se ukupno 1505 željezničko-cestovnih i pješačkih prijelaza. Svi su obilježeni primjerenim tehničkim osiguranjem. Sigurnosna razina osiguranja u skladu je s nacionalnim planovima razvoja i održavanja željezničko-cestovnih i pješačkih prijelaza te je određena zakonskim propisima u kojima je točno navedeno koja sigurnosna razina mora postojati na pojedinome željezničko-cestovnom prijelazu i pješačkom prijelazu.

Od ukupno 1505 prijelaza (željezničko-cestovnih i pješačkih) njih 923 (otprilike 61 posto) osigurano je prometnim znakovima (Andrijinim križem i znakom „STOP“) i trokutom preglednosti, 43 mehaničkim branicima (otprilike tri posto), 128 svjetlosnim i zvučnim signalima (otprilike devet posto), a 411 svjetlosnim i zvučnim signalima te polubranicima (otprilike 27 posto).

HŽ Infrastruktura kontinuirano ulaže vrlo velik napor u modernizaciju uređaja za osiguranje na što više željezničko-cestovnih prijelaza i time povećava razinu sigurnosti svih sudionika u prometu na križanjima željezničkih pruga i cesta", priopćili su.
 

1/21 >> Pogledaji ovu galeriju
Ostali sportovi Spektakularne fotografije atraktivnih plivačica i plivača na Svjetskom prvenstvu


 

 

Povezane teme