Hrvatski sabor nastavlja redovito zasjedanje raspravom o prijedlogu dopuna Zakona o cestama, kojima Vlada želi omogućiti dovršetak ugovorenih radova na postojećim gradilištima, odnosno 'odmrznuti' 12 projekata u cestovnoj infrastrukturi čija je realizacija prekinuta zbog toga što nisu bila osigurana sredstva niti potrebne dozvole te zbog financijskih problema izvođača radova.
>> Više je zakona doneseno po hitnom postupku nego redovnom!
Dopunom zakona bi se trebalo riješiti razvrstavanje cesta koje je do sada predstavljalo problem i ostvarivanje projekata akoji su do sad bili zamrznuti. Prema postojećem zakonu nije moguće ostvairiti neke projekte. Izmjenom zakona bi se omogućila bi se realizacija potpisanih ugovora', rekao je Vedran Babić u ime kluba zastupnika SDP-a i dodao kako će njegova stranka podržati izmijene Zakona. Babić se u svom izlaganju dotaknuo je problema s igradnjom jedne ceste kod Bjelovara i Virovitice koja je, smatra, od iznimne važnosti.
Repliku je imao HDZ-ov Dujomir Marasović. 'Kako vas nije sram?! Pa vi ne govorite ovdje u ime svog sela, govorite kao predstavnik vladajuće stranke. Ova vlada nije u više od godinu dana lopatu udarila na cestama, a bivšu vlast optužujete zbog nečega', rekao je Marasović.
Mladen Novak govorio je u ime Laburista. 'Ako će to omogućiti nastavak radova mi ćemo izmjenu zakona podržati podržati, samo nisam siguran da će to doista biti tako. Sumnju stvara činjenica da će jedna pravna osoba ulagati u nešto što je imovina druge pravne odnose. Je li to projekt politike ili projekt struke', pitao se Novak i dodao kako će unatoč skepsi Laburisti podržati prijedlog izmijene zakona.
HDZ-ov Josip Borić zapitao je vladajuće zašto nakon prošlogodišnjeg zastoja cestogradnje u Hrvatskoj sada zakon ide po hitnom postupku.
"Da li kroz ovakve izmjene dobivamo nešto novo ili se nastavlja stari model, kreditna zaduženja, vlastiti prihodi i slično. Da li se na ovaj način osiguravaju prihodi kao povrat određene razine investicija", zapitao se Borić.
SDP-ov Peđa Grbin kazao je kako se treba maknuti od ustaljene prakse da se na područjima gdje nema mjesta autocestama grade megalomanske prometnice. "Izlaz Vučevica kojim prolazi svega dvjestotinjak vozila dnevno, a u siječnju tek šezdesetak, ne smije se ponoviti. On se i dogodio jer nismo gradili izlaze prema tome ima li to smisla nego zato što je ono bilo blizu rodnog mjesta tadašnjeg premijera", ustvrdio je Grbin.
Laburist Mladen Novak zamjerio je zakonu što predlagatelj nije naznačio što će biti s izvođačima radova koji su u međuvremenu otišli u stečaj ili imaju financijske dubioze nastale zbog pravnog vakuuma.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook