'Uspio sam pobjeći. Bježao sam jedno dva ili tri sata jer nisam imao mnogo veću brzinu od njih, pa mi je trebalo vremena da se izvučem iz svega toga', svjedoči danas kapetan Kosović. Bilo je to također u vodama Somalije. Veliki brodovi, kaže Kosović, osim ruskih i izraelskih, nisu naoružani pa se od gusara ne mogu obraniti.
>> Otet Hrvat: Pirati još ne traže otkupninu
'Život im ne znači ništa'
'Uputstva su jednostavna i to je najpametnije - ne pružati otpor. Ako se ne može pobjeći, treba mirnim putem pokušati riješiti problem'. Gusarima, dodaje, život ništa ne znači, žele novac i imovinu. Nekada su bili siromasi, a sada su, kaže, modernizirani i dobro uigrani. 'Mislim da je sada to već pravi posao, da tu imaju prste ljudi koji imaju mnogo novca, koji im mogu osigurati poziciju i novac te dati signal koji brod oteti i gdje će brod biti', smatra Kosović.
>> Gusari oteli remorker, jedan od članova posade Hrvat
'Radije havarija, nego gusari'
Somalske vode najopasnije su. Gusari 'operiraju' i u Malačkom tjesnacu, Južnom kineskom moru te u nigerijskim vodama. 'Neugodno je to s gustarima, čini mi se da bi lakše izašao na kraj s nevremenom ili s nekom havarijom nego s takvim stvarima', kaže kapetan Kosović i dodaje da nikada nije požalio što je otišao u pomorce. Iako je to kruh sa sedam kora, more hrani brojne obitelji. Nakon više od 40 godina lijepo i ružno vrijeme nekih tuđih mora, ali i gusare, kapetan Mato Kosović zamjenio je svojim Orebićem.