Od 30. studenog taj najvažniji ulaz u Zagreb bit će zatvoren za sav promet sve do siječnja 2020. godine. Zatvaranje remetinečkog rotora bilo je najavljivano za početak mjeseca studenog, no iz Grada Zagreba se službeno doznaje kako je rok za planirani početak druge faze rekonstrukcije tog dijela pomaknut na sam kraj studenoga. Rotor bi za promet trebao ostati zatvoren do početka 2020. godine, piše N1.
"Uvjeti projektne dokumentacije i tehnologija građenja uvjetuju potpuno zatvaranje rotora za promet. Privremenom regulacijom promet će biti prebačen na izgrađene privremene prometnice, izvodit će se radovi izgradnje dva tunela u smjeru istok – zapad, rekonstrukcija i dogradnja postojećeg rotora s prilaznim prometnicama", kazao je pročelnik Gradskog ureda za prostorno uređenje, izgradnju Grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet Dinko Bilić.
Podsjetimo, rekonstrukcijom remetinečkog rotora u Zagrebu bit će izgrađena dva podvožnjaka – na Jadranskoj aveniji i Aveniji Dubrovnik. Iznad njih će voziti tramvaji. Planirano je i proširenje prilaznih rampi na kružnom toku, a istočna strana rotora dobit će nadvožnjak većeg raspona te će biti postavljeni i semafori.
Alternativni pravci
Što se tiče alternativnih pravaca, privremene prometnice kojima će se voziti nakon zatvaranja rotora su iz smjera Karlovca prema gradu Riječkom cestom, a sa Savske ulice prema Karlovcu i Areni ići će se novom cestom koja će biti uz nasip. U smjeru prema Velesajmu i od Velesajma bit će nova cesta, uz samu Dubrovačku aveniju.
"U tijeku je izgradnja privremenih prometnica te će do 30. studenog 2018. godine, kada će se pothodnik zatvoriti i za pješake i bicikliste, biti izgrađen i privremeni semaforizirani prijelaz Avenije Dubrovnik za pješake i bicikliste na križanju s Ulicom Mate Parlova", navodi Bilić.
Zagrebu prijeti prometni kolaps
Remetinečki rotor najvažniji je cestovni ulaz u Zagreb i naprometnije križanje u Hrvatskoj. To je točka kojom inače prolaze dvije tramvajske i 16 autobusnih linija te više od 100.000 automobila dnevno. Samim time, lako je za zaključiti da će nakon njegova zatvaranja u Zagrebu zavladati prometni kolaps.
Osim toga, brojni prometni stručnjaci upozoravaju da rekonstrukcija za koju će biti utrošeno oko 300 milijuna kuna neće riješiti problem gužvi i prometa u Zagrebu. Čak i da automobili prođu relativno brzo ispod rotora kroz tunel, dočekat će ih crveno svjetlo na semaforu kod Zagrebačkog velesajma – gdje je tu propusnost prometa?
Rješenje je izgradnja mosta prema Jarunu. Unatoč ponovljenim dugogodišnjim obećanjima gradonačelnika Milana Bandića, Jarunski most još nije izgrađen. Iako je njegova gradnja bila planirana još za početak 2008. godine i dovršetak godinu kasnije, to se nikad nije realiziralo.