Početak gradnje sporne dionice nekoliko je Vlada već najavljivalo, plaćali su se skupi projekti, dozvole su istekle - a ništa se nije pomaknulo s mrtve točke. Mnogi se nadaju da će gradnja ceste Križišće - Žuta Lokva, koja bi put od Rijeke do Like skratila na pola sata vožnje, napokon uskoro početi.
Na čvoru Križišće silazi se na obične ceste prema Dalmaciji ili otoku Krku. O nastavku gradnje autoceste koja bi povezala Rijeku i Liku puno se govorilo. Primorci su nestrpljivi. "To bi pomoglo svakako turizmu i povezivanju s Dalmacijom",smatra Mladenka iz Drivenika.
S Dalmacijom ali i Likom u kojoj jedva čekaju početak gradnje ceste prema Rijeci. Iz Rijeke do Like za sada vode dva cestovna pravca jeftiniji ali sporiji je onaj Jadranskom magistralom do Senja i potom uskom zavojitom cestom preko prijevoja Vratnik do Žute Lokve. Druga je pak varijanta skuplja i dulja ali brža - autocestom preko Bosiljeva u Liku.
Već nekoliko puta pripremali su se planovi za gradnju poveznice Rijeke i Like. Sakupljala se dokumentacija i dozvole. "U to je uloženo prilično novaca i sve je to propalo. Tako da žao mi je što nije prije ali nikad nije kasno za taj projekt", ističe Darko nekić, gradonačelnik Senja.
Resorni ministar najavljuje početak gradnje ceste. "Naravno da smo za tu dionicu, i ja kao ministar i župan i gradonačelnik i u ovom trenutku se rješava zaobilaznica Novog Vinodolskog po trasi autoceste", kaže Oleg Butković, ministar pomorstva, prometa i veza (HDZ).
Gradnju podržava i bivši ministar Komadina koji smatra da projekt koči količina prometa na budućoj cesti i cijena od 800 milijuna eura. "Znači može, ili koncesija, ili eventualno plaćanje sredstvima iz fondova", ističe Zlatko Komadina župan Primorsko goranski (SDP).
Projekt koji bi povezao Liku i Primorje povezao je i političke protivnike. Ličani i Primorci nadaju se da ovoga puta cesta Križišće - Žuta Lokva neće ostati samo mrtvo slovo na papiru.