U Hrvatskoj je zakonski obvezna uporaba zimske opreme od 15. studenog do 15. travnja, u što naravno spadaju i zimske gume pa se mnogi u ovom prethodnom razdolju odlučuju i na kupnju zimskih pneumatika za svoje limene ljubimce.
Stoga je dobro baciti pogled na test zimskih guma koji je HAK proveo u organizaciji sa svojim partnerima kako biste imali uvid u kvalitetu i karakteristike tih važnih segmenata auto opreme.
Testiran je rekordan 31 model, a izabrana dimenzija bila je jedna od tržišno trenutačno najpopularnijih – 225/40 R18, zato što se ovakvi pneumatici montiraju na vozila kao što su Audi A3, BMW serije 1, 2 i 3, Hyundai i30, KIA Ceed, Mercedes A i B klase, Peugeot 308, Renault Megane, Škoda Octavia, Toyota Yaris i Corolla te VW Golf, koji je i ovom prigodom poslužio kao testni model.
Modeli se mogu promatrati i kroz tri cjenovne kategorije, pa je tako u "premium" klasi 6 pneumatika, u "ekonomskoj" klasi njih 11, a u "budget" klasi čak 14.
Ukupni rezultati su zabrinjavajući, pogotovo kad se pogleda ona važnija kategorija – sigurnost vožnje (držanje uz podlogu, vožnja na limitu, zaustavni put, akvaplaning…), gdje se više od trećine proizvoda (11/31 ili 35%) pokazalo lošim! Osim što se ne preporučuju, još je važnije naglasiti da oni predstavljaju i ozbiljan sigurnosni rizik. Očekivano, svih 11 modela pripadaju klasi "budget" proizvoda. Obraz skupine najjeftinijih pneumatika donekle su spasila dva modela koja se preporučuju (Momo W-20 North Pole i Matador MP93 Nordicca), dok se posljednji među njima Point S Winter S samo djelomično preporučuje.
Iz "ekonomske" klase se osam modela zimskih guma na području sigurnosti vožnje pokazalo preporučljivima, a tri tek djelomično preporučljivima (Firestone Winterhawk 4, Maxxis Premitra Snow WP6 i Apollo Aspire XP Winter).
Zanimljivo, u "premium" klasi samo su četiri proizvođača opravdala očekivanja, dok su Hankook Winter i*cept evo3 W330 i Continental WinterContact TS 870 P ostali za nijansu ispod ciljane razine.
Međutim, dodamo li kategoriji sigurnosti u vožnji i kategoriju utjecaja na okolinu (predviđena kilometraža, abrazivnost, potrošnja goriva, težina…), čime će ovaj test biti zaokružen, dobit ćemo ipak povoljniju generalnu sliku.
Ona pokazuje da su najpoznatiji brendovi ujedno i najkvalitetniji, jer se na vrhu tablice izdvojilo svih šest "premium" modela: Goodyear UltraGrip Performance 3 (2.0), Michelin Pilot Alpin 5 (2.1), Bridgestone Blizzak 6 (2.2), Dunlop Winter Sport 5 (2.4), Hankook Winter i*cept evo3 W330 (2.4) i Continental WinterContact TS 870 P (2.5). To je ujedno i jedinih šest proizvoda koji se smatraju vrlo preporučljivima.
Među deset preporučljivih nalazi se osam "ekonomskih" (Kleber Krisalp HP3, Nokian Tyres WR Snowproof P, Ceat WinterDrive, Uniroyal WinterExpert, Fulda Kristall Control HP 2, Semperit Speed-Grip 5, GT Radial WinterPro 2 Sport i Giti GitiWinter W2) te dva "budget" modela (Momo W-20 North Pole i Matador MP93 Nordicca), dok se među četiri djelomično preporučljiva nalaze tri preostala "ekonomska" modela (Firestone Winterhawk 4, Maxxis Premitra Snow WP6 i Apollo Aspire XP Winter) te jedan "budget" (Point S Winter S).
Na začelju se nalazi 11 preostalih "budget" proizvoda manje poznatih imena koji se ne preporučuju (Radar Dimax Winter, Nankang Winter Activa 4, Landsail Winter Lander, Petlas Snowmaster 2 Sport, Imperial Snowdragon UHP, Tomket Snowroad Pro 3, Star Performer Stratos UHP, Goodride SW608, Evergreen EW66, CST Medallion Winter WCP1 i Syron Everest 2).
Također, razlika između najkvalitetnijih i najnekvalitetnijih zimskih guma zorno je uočljiva na sljedećim dvama spojenim testovima. Prvi test bilježio je dužinu zaustavnog puta od brzine 80 km/h do potpunog zaustavljanja, gdje je modelu Goodyear UltraGrip Performance 3 trebalo samo 31,7 metara, a modelu Syron Everest 2 čak 47,1 metar.
Test u nastavku bilježio je brzinu kojom se testno vozilo kretalo u trenutku dok se s modelom Goodyear UltraGrip Performance 3 potpuno zaustavilo, te se u tom trenutku testni VW Golf s modelom Syron Everest 2 kretao brzinom od čak 45,7 km/h. I jedan i drugi podatak su porazni i apsolutno neprihvatljivi.
Šira slika ovoga testa će pokazati da "premium" modeli nisu u svim testnim kategorijama i najbolji. U vrhu pojedinih kategorija naći će se i poneki "ekonomski" ili "budget" model, no generalno su se ipak boljima pokazali oni skuplji modeli.