Informatizacija državne uprave

Uskoro bez puste papirologije na šalterima!

Slika nije dostupna
Gužvama na šalterima i vraćanju zbog zaboravljenih dokumenata bliži se kraj. Vlada gradi središnju bazu podataka koja će građanima uvelike olašati život. Otkrivamo kako će to izgledati u praksi.

Jedan čovjek, najmanje 16 baza podataka. Isto toliko obilaženja i čekanja na šalterima. Od upisa u maticu rođenih i vjenčanih, do prijave prebivališta.'Mi danas ne možemo ništa obaviti, a da puno ne hodamo', kaže gospođa Jozefina Kranjčec.

Uz najavljenu informatizaciju uprave, hodat će se samo mišem. 'Nema potrebe sutra kad se nekome rodi dijete, kad ga ide prijaviti u matični ured, da ga ide prijaviti i za domovnicu, i za prebivalište', kaže pomoćnik ministra uprave Darko Parić.

Sada vam je za prijavu prebivališta potrebna osobna iskaznica ili putovnica. Uz to i rodni list po koji prvo morate otići u matični ured. Vlasnički list po koji također prvo morate na odjel Općinskog suda. Svaki matični ured ima svoju bazu podataka. Ukupno 200 središnjih i oko 2.000 manjih baza - postaju jedna. 'Nismo mi Rusija da imamo 11 vremenskih zona, mi smo Hrvatska s 4 milijuna stanovnika', kaže pomoćnik ministra Parić.

To i je bit umreživanja sustava javne uprave - upisati podatke jednom, ostalo prepustiti sustavu. Gospođa Jozefina, s početka priče, više neće trebati hrpu dokumenata i nekoliko pokušaja da prijavi boravište.

Za informatizaciju državne uprave izdvajamo milijardu kuna. No trošenje novca poreznih obveznika sada će se kontrolirati. Kaos s podacima počinje se sređivati već sljedeći tjedan, kada se osnivaju radni timovi. No do manjih gužvi na šalterima, ipak ćemo pričekati.