Stručnjaci ističu kako na putovanja treba kretati odmoran, raditi češće pauze i svakako izbjegavati noćnu vožnju. U vožnji se umor kod vozača pojavljuje već nakon 200 kilometara. Sitnice su te koje vas drže budnima.
'Ako je atmosfera u vozilu dobra, ako imate suvozača, ako je ugodna muzika, ako je dobar zrak, provjetreno vozilo, umor vas puno kasnije hvata nego ako ste sami u vozilu', ističe Andrej Prosoli iz HAK-a, dok djelatnik PU bjelovarske, Dalibor Milković ističe da oni koji su umorni neka više koriste odmore.
VIDEO Dramatična reklama: Evo što se dogodi kada šaljete SMS dok vozite
Uz umor, tu su i pogreške vozača. Brzina neprimjerena uvjetima, na drugom mjestu je vožnja pod utjecajem alkohola. Uz to, pogreške su vožnja na nedovoljnoj udaljenosti, nepropisno uključenje u promet i nepoštovanje svjetlosnih znakova.
Pospanost za upravljačem statistički uzrokuje gotovo jednak broj prometnih nesreća kao i vožnja pod utjecajem alkohola. Opasnost se krije i u padu koncentracije, a velik broj nesreća upravo se zbog toga događa čak na samo nekoliko kilometara od kuće. Posebno opasna je vožnja noću.
'To noćno vrijeme vožnje većini osoba nije normalno vrijeme za vožnju, slabija im je koncentracija oni toga nisu svjesni, ali sposobnosti im padaju, njihov organizam je naučen da u to vrijeme spava', napominje Prosoli.
VIDEO Ovako se biciklisti ponašaju u prometu, a ni vozači nisu puno bolji
A spavanja nikako nema za motocikliste kojih je na prometnicama sve više. 'Dajemo sve od sebe da bi pomogli tim vozačima, da educiranjem, znanjem i tehnikom svladaju sve barijere koje ih čekaju na cesti', rekao je Mladen Stjepan Vitković iz udruge 'Karavana za život'.
A zamke su skrivene gotovo na svakom kilometru vožnje. 'Bitno je da je čovjek odmoran i da uvijek predviđa, kad se vozi na motoru uvijek mora predviđati situaciju', napominje motociklist Darko Jakopović. Neke su nepredvidive. Njih jedino možemo izbjeći velikom količinom opreza i tako sretno stići na cilj.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook