Normalno radio kao vozač kamiona

Unatoč tjeralici godinama je prelazio granice: Što su radile policije?!

Slika nije dostupna
Dragan Paravinja je prije sedam godina osuđen na 4 godine i šest mjeseci zatvora zbog silovanja i pokušaja silovanja u Srbiji. Za njim je raspisana i međunarodna tjeralica. Kako je moguće da je granice prelazio bez problema?

Evidentirani silovatelj i lice s tjeralice. Dok su ga tražile dvije zemlje iz susjedstva - Dragan Paravinja normalno je radio kao vozač kamiona. Kako je moguće da je sve ove godine mirno živio u našoj zemlji? U policiji tvrde, za tjeralicu znaju od 2007. godine, ali nisu mogli učiniti ništa. 'Hrvatska ne izručuje svoje državljane', kazao je zamjenik glavnog ravnatelja hrvatske policije Milijan Brkić.

Uz srbijansko, Paravinja preko oca, od rođenja ima i hrvatsko državljanstvo. Zagreb-Beograd-Bilišane bila mu je učestala relacija, sve dok ga Srbija nije osudila za silovanje. Od tada izbjegava i tu zemlju. 'Točno je da Srbija potražuje tu osobu zbog silovanja. Ako vam kažem da je lociran onda će pobjeći', kazao je ministar unutarnjih poslova Srbije Ivica Dačić.

Uz Beograd, zbog pokušaja silovanja traži ga i BiH. Je li koristio lažne putovnice ili je granicu prelazio divljim putevima? Iz susjednih zemalja tvrde - nisu ga legitimirali. 'Do današnjeg dana Dragan Paravinja nije evidentiran prilikom granične kontrole, inače bi bilo postupano u skladu s raspisanim potjernicama. Ne raspolažem informacijama o mogućim lažnim identitetima te osobe', kazala je Jasminka Mujić iz granične policije BiH.

Bez obzira na očite probleme s dvojnim državljanstvima, tri zemlje ističu dobru suradnju međusobnih policija. 'Najvažnije je da niti jedna država u regiji neće na određeni način štititi ove osobe koje čine ovakva krivična djela', kazao je ministar sigurnosti BiH Sadik Ahmetović.

Da postoji registar vozača kao što postoji registar prijevoznika - ovako što se ne bi dogodilo. Bio bi u dva dijela - jedan javni u kojemu bi poslodavci i svi koje zanima mogli vidjeti vozače koji su na tržištu i drugi - sigurnosni. 'U koji bi mogle ući samo određene državne službe - mislim na policiju, ministarstvo prometa, zdravstvene instituicije, itd. koje bi na tom nivou imale sve one podatke koji bi nam dali do znanja ono što sada nemamo', kazao je predsjednik udruge Hrvatskih cestovnih prijevoznika Marijan Banelli.

Sve bi to pomoglo u slučaju poput ovoga, kada je vozač zaposlen u tvrtki koja se bavi domaćim prijevozom i gdje vozači ne moraju prelaziti granice. Pregledom tegljača jasno je da je službeni tahograf na dan Antonijina nestanka bio isključen, dok je prethodnih dana normalno radio.