Milijunski poticaji

Nikad više novca za njih, ali pomak je spor: "Jednostavno ne mogu ispuniti ciljeve koji su im zadani"

Nikad više novca za subvencije električnih automobila. Osim toga da su namijenjeni pravnim osobama, druge detalje Fonda za zaštitu okoliša ne otkriva. Unatoč izdašnim sredstvima, brojka električnih automobila raste puževim korakom.

Iako su automobili na struju kod nas još uvijek u velikoj manjini, poticaji neće izostati. Električni automobili opet su u modi ako se pogledaju financijske injekcije poticaja kod nas i u Europi.

Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost ove godine planira potrošiti rekordnih 21 milijun eura i to za subvencije električnih i plug in hibridnih vozila,  a ova sredstva namijenjena su isključivo za pravne osobe.

Ostali će još malo pričekati. No, i ovo je velik korak - ističu u Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK).

"Gotovo 50 posto veći iznos nego je to bilo prošle godine za kupovinu električnih automobila, tako da vjerujem da će se i veći broj električnih automobila naći na hrvatskim cestama", rekao je Hrvoje Paver.

Električna vozila i ukidanje subvencija u mnogim zemljama Unije poljuljali su cjelokupnu industriju i to se pokušava ispraviti upravo povratkom subvencija.

"Načelno, to je proizvod koji treba subvencionirati da bi se prodavao. Nije zreo za tržište i nije mu mjesto kao takvom u ovom trenutku na tržištu. Problem je što se cijela auto industrija prebacila na tu tehnologiju, a očito je da postoji nesrazmjer između kupaca i količina proizvodnje pa samim time imamo ogromne količine električnih automobila kojih se pojedini proizvođači ne mogu riješiti", rekao je Kristijan Tićak iz Auto motor i sport.

Neka od tih vozila zasigurno će doći i na naše prometnice. No, statistika pokazuje da Hrvati i dalje vole miris benzina.

"S vremenom raste broj električnih vozila na hrvatskim cestama, 2022. bilo je registriranih oko 1400 novih električnih vozila, 2023. oko 1600, a prošle godine 1900 ektričnih vozila. To čini doduše svega tri posto ukupno novih registriranih vozila. Usporedbe radi - u Europi je 13.6 posto novo registriranih vozila, električnih vozila", rekao je Paver. 

Tićak ističe da je autoindustriji već dugo upaljen crveni alarm. "Proizvođači jednostavno ne mogu ispuniti političke ciljeve koji su im zadani u obliku CO normi i danas proizvođač koji ne prodaje električne automobile jednostavno ne može dovesti flotnu emisiju u one okvire u koje ih je politika zadala, a samim time plaća penale na CO2". 

U ovom trenutku 2035. i ukidanje motora s unutarnjim izgaranjem izgledaju poprilično daleko.

Pročitajte i ovo objavilo ministarstvo Stigao žestoki odgovor Srbije: "Pitanje na koje bi trebali odgovoriti svojoj javnosti je..."

Pročitajte i ovo HALO DAVOS Trump se javio videovezom: "Iznenađen sam što to nisu učinili, rat bi odmah prestao"