Ne otkrivajući identitet privedenih iz Ravnateljstva policije priopćili su da je pet osoba privedeno u sklopu kriminalističkog istraživanja koje su u jutarnjim satima započeli Policijski nacionalni ured za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminala te Zagrebačka i Splitsko-dalmatinska policijska uprava u suradnji sa Županijskim državnim odvjetništvom u Zagrebu.
'Kriminalističko istraživanje se provodi u vezi određenih poslovnih događaja te sumnji na nepravilnosti u poslovanju javnog poduzeća Hrvatske autoceste', stoji u priopćenju Ravnateljstva policije koje najavljuje da će po završetku kriminalističkog istraživanja izvijestiti o rezultatima tog istraživanja. Mediji su ranije neslužbeno objavili da je policija jutros uhitila bivšeg predsjednika i člana Uprave HAC-a Juricu Prskala i Marija Lovrinčevića, direktora sektora građenja HAC-a Gorana Legca i glavnog inženjera na tunelima Željka Kandžiju te direktora splitske tvrtke Skladgradnja Slavena Žužula.
Nagađa se kako se uhićenima stavlja na teret da su u poslu bojanja tunela Mala Kapela i Sveti Rok oštetili državni proračun za 21 milijun kuna jer je tvrtki Skladgradnja isplaćen šest puta veći iznos od tržišne cijene koju su nudili drugi ponuđači. Kako je u akciju 'Nesklad' uključeno Županijsko državno odvjetništvo, a ne USKOK, očito je da se osumnjičene ne tereti za korupciju. Nagađa se da su osumnjičeni za kaznena djela zloporabe položaja i ovlasti radi pribavljanja znatne financijske koristi. Očekuje se da će uhićeno nakon policijske istrage biti privedeni istražnom sucu.
>> 'HAC je instrument za slanje našeg novca u čudne džepove'
Predsjednika i člana Uprave HAC-a Prskala i Lovrinčevića Vlada je smijenila prije pet dana. Ministar prometa Božidar Kalmeta tada je negirao da je do smjena došlo zbog istrage u HAC-u i objasnio da je razlog smjene loša klima nepovjerenja i podmetanja koja se stvorila unutar te javne tvrtke. Niti 20-ak dana ranije ostavku je dao i predsjednik Nadzornog odbora HAC-a i državni tajnik za infrastrukturu u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Zdravko Livaković. I on je izjavio da ostavka nema nikakve veze s medijskim napisima o aferama u HAC-u, odnosno da su razlozi osobne naravi.
Korištena dvokomponentna boja?
Mediji su još prije mjesec dana objavili da je HAC za Skladgradnju namjestio natječaj za bojanje tunela te da je taj posao višestruko pretplatio, pa čak bojanje platio u dva navrata. HAC je, tvrde mediji, nekada bojenje tunela plaćao 35 kuna po četvornom metru, a Skladgradnji je za isti posao platio 223 kune pa je tako bojanje tunela Sveti Rok i Mala Kapela stajalo 43,4 milijuna kuna.
Lovrinčević je u ime tadašnje Uprave HAC-a sve opovrgnuo, tvrdeći kako se u toj javnoj tvrtki sve radi po zakonu. Objasnio je da je cijena bojenja 223 kune jer se koristila dvokomponentna boja i jer je prije tih radova Skladgradnja morala zaštititi tunelske uređaje - ventilatore, vatrodojave, rasvjetu itd. Nakon izbijanja afere otkrilo se i da HAC, osim državnog odvjetništva, istražuje i Ured Europske komisije za borbu protiv prijevara (OLAF) iz kojeg je rečeno da provjeravaju informacije o mogućim nepravilnostima u korištenju sredstava EU-a za izgradnju autocesta u Hrvatskoj. (Hina)