Damir Ciglar, predsjednik HURA-e, suorganizatora IdejeX, izjavio je: "Veliko mi je zadovoljstvo što je više od tisuću naših kolega, oglašivača i predstavnika medijskih kuća prepoznalo značaj IdejeX i odlučilo doći u Umag. I više od 230 radova prijavljenih na natjecanje pokazuje da je oglašivačka industrija u Hrvatskoj i dalje vrlo dinamična i kreativna. Veselimo se izmjeni znanja i iskustava međusobno, s kolegama iz regije i s velikim svjetskim marketinškim znalcima koji će nas svojim izlaganjima inspirirati za nove i još bolje ideje."
Ispred hrvatskog ogranka IAB-a, koji je s HURA-om organizator festivala, novinarima se obratio Jan Jilek, te rekao: "Siguran sam da ćemo i ove godine poslati ključnu poruku festivala, a to je da su kreativnost i inovativnost elementi na kojima marketinška industrija treba inzistirati, bez obzira radi li se o oglašivačima, agencijama ili medijskim kućama. U tom smjeru ove godine smo prvi put pokrenuli i studentsko natjecanje IdejaXica, na koje je prijavljeno 29 radova, što pokazuje da industrija ima obećavajuću budućnost."
Poseban gost na konferenciji za novinare bio je Dave Trott, jedan od glavnih predavača na festivalu i marketinška legenda s preko četrdeset godina iskustva u struci, koji je izrazio svoje zadovoljstvo dolaskom u Hrvatsku i mogućnošću da svoje znanje podijeli s kolegama iz zemlje i regije, kao i s ostalim vrhunskim stranim predavačima.
Više o programskom dijelu festivala IdejaX, predavačima, panelistima, izložbenom i zabavnom dijelu programa iznijela je direktorica festivala Mia Pećina, a detalje o prijavljenim radovima i radu žirija predstavili su Nikola Žinić, predsjednik žirija nagrade X i Anđela Buljan Šiber, predsjednica žirija nagrade Mixx.
Na natjecanje u kreativnom oglašavanju X pristigla je ukupno 161 prijava radova koji se natječu u 22 kategorije. Žiri će dodijeliti i "Grand Prix" za najbolji kreativni rad te prestižne titule "Oglašivača godine" i "Agencije godine" temeljem zbroja bodova u ukupnoj konkurenciji pristiglih radova.
Na natjecanje Mixx za online kampanje i elemente kampanja pristigla su ukupno 73 rada, koji će se natjecati u sedam kategorija. Najbolja online kampanja osvojit će posebnu nagradu "Best in Show". Svi radovi prijavljeni u skladu s propozicijama europskog IAB-a ušli su ujedno u izbor za europske nagrade Mixx.
Zajednička dodjela nagrada X i Mixx održat će se u subotu 12. svibnja, čime su organizatori htjeli naglasiti komplementarnost i sinergiju tradicionalnog i online oglašavanja.