U srpskom puntu dijelovi 20 hrvatskih tvrtki

Slika nije dostupna
U kragujevačkoj 'Zastavi', nekad najvećem proizvođaču automobila na ovim prostorima, spremni su za novi uzlet. Nakon još uvijek neprekinute proizvodnje tehnološki zastarjelih modela 'yugo', 'zastava 101' i '128' te 'floride', koji se u različitim varijantama isporučuju uglavnom na srbijansko tržište, na scenu dolazi osvježenje u obliku 'zastave 10'.

Na velikoj svečanosti u tvornici, na kojoj su bili i gosti iz talijanskog Fiata, položeni su prvi dijelovi proizvodne linije za montažu novih automobila koji će na početku biti u cijelosti talijanski (riječ je o modelu 'fiat punto') dok bi se poslije u njegovu izradu uključivali srbijanski, ali i hrvatski kooperanti, piše Večernji list.

Nova 'zastava 10' dobila je službeno ime po najvećoj ocjeni koja se može dobiti na fakultetima i trebala bi, kako vjeruju u Kragujevcu, uz malu pomoć države, vratiti u život nekadašnju uspješnu tvornicu te oživiti dio srbijanskog gospodarstva.

Pomoć srbijanske vlade sastoji se u odluci da se na uvezene dijelove iz Italije ne plaćaju uobičajene carine od 20 posto, kako je to pravilo u Srbiji, što će, naravno, utjecati na cijenu novog automobila. Nova 'desetka', kako već nazivaju taj automobil, u pokusnoj će se proizvodnji naći u svibnju ove godine, a u lipnju bi počela komercijalna proizvodnja za tržište.

Novim automobilom namjeravamo pokriti tržišta prije svega susjednih zemalja Hrvatske, BiH, Crne Gore, Makedonije, Bugarske, Rumunjske i Albanije rekao nam je Dragan Srejović, zamjenik generalnog direktora Zastave. A do kraja ove godine u tvornici bi se trebalo proizvesti oko četiri tisuće automobila. U proizvodnu liniju, na kojoj se inače proizvodi 'fiat punto', uloženo je oko jedanaest milijuna eura, od čega, prema riječima Srejovića, država nije pomogla ni jednim eurom.

Zastava je do novca došla, kako se tvrdi, prodajom svoje imovine u Hrvatskoj, Sloveniji, Crnoj Gori. Prodano je navodno čak sedam katova (od ukupno devet) velike poslovne zgrade koja je bila zaštitni znak diva usred Beograda.

U proizvodnju 'zastave 10' trebale bi se uključiti i tvrtke iz Hrvatske i to, kako doznajemo, u prilično velikom broju. 

- Trenutno pregovaramo s dvadesetak proizvođača iz Hrvatske koji inače izrađuju dijelove za automobilsku industriju, kaže Vladimir Kovačević iz HUP-a, koji koordinira taj posao. 

Ostvari li se posao, taj dio hrvatskog gospodarstva mogao bi dobiti na cijeni. Novu 'desetku' u Hrvatsku će uvoziti HD-Auto, čiji nam je direktor Hrvoje Dujmić rekao da već sada neke tvrtke naručuju automobil.