U Hrvatskoj su u prvih pet mjeseci ove godine prodana 26.584 nova putnička vozila, što je 44,3 posto više nego u istom razdoblju prošle godine, dok je samo u svibnju prodano 7097 novih vozila, uz međugodišnji rast od 69,5 posto, podaci su o registracijama koje prenosi agencija Promocija plus.
Najviše novih vozila u dosadašnjem dijelu godine prodao je Renault, njih 3012, pa taj francuski proizvođač nosi 11,3 posto u ukupnoj prodaji. Drugi je Volkswagen s prodajom od 2890 novih auta i udjelom od 10,8 posto, dok je treća Škoda, članica istog koncerna, s prodajom od 2699 novih vozila i udjelom u ukupnoj prodaji od 10,1 posto.
Opel je na četvrtom mjestu, taj njemački proizvođač u prvih pet mjeseci 2023. prodao je 1934 vozila i ima udjel od 7,2 posto u ukupnoj prodaji, dok je peta Kia (1912 prodanih novih vozila i udjel od 7,1 posto).
Renault Clio bio je najprodavaniji model u svibnju, s ukupno 467 automobila. Na drugom je mjestu najprodavanijih modela hrvatskim građanima niz godina omiljena Škoda Octavia. Model češko-njemačkog proizvođača kupio je 391 kupac, dok je na trećem mjestu Dacia Duster s prodajom od 292 vozila. Renault drži i četvrto mjesto najprodavanijih modela u petom mjesecu ove godine jer je prodano 275 Captura, a na petom je mjestu Suzuki Vitara s prodajom od 222 vozila.
Hrvatske su ulice prema prvim registracijama od svibnja bogatije i za dva Ferrarija, dva Maseratija, jedan Mclaren, 29 Tesli i 26 Porschea.
Od početka siječnja do kraja svibnja prodano je 13.758 benzinaca, a što je 51,8 posto od ukupne prodaje, te 6217 hibrida (23,4 posto).
Dizelaši su na trećem mjestu s prodajom od 5059 vozila, odnosno udjelom od 19 posto u ukupnoj prodaji, dok je u prvih pet mjeseci prodano i 799 vozila na potpuno električni pogon. Udio električnih auta u ukupnoj prodaji stoga iznosi tri posto. Na začelju su vozila na plin (751 prodan auto i udjel od 2,8 posto).