Cesta zvana čežnja

U promet se pušta najduže građena autocesta u povijesti Hrvatske: Radove su otvorili Sanader, Kalmeta i pokojni Šuker

Autocesta Zagreb-Sisak Foto: Damir Krajac/Cropix
Dionica A11 od Lekenika do Siska krajem mjeseca bit će otvorena i time će napokon biti puštena u promet cijela autocesta od Zagreba do Siska. Na njezin dovršetak čekalo se 18,5 godina.

Nakon 18,5 godina napokon će u promet biti puštena cijela autocesta A11 Zagreb - Sisak. Naime, potkraj listopada u promet će biti puštena posljednja dionica te autoceste od Lekenika do Siska u dužini od 11 kilometara. 

Sama dionica bila je završena krajem srpnja, no kako bi bila puštena u promet, morala se izgraditi spojna cesta od autoceste do državne ceste u mjestu Stupno na državnoj cesti D36 zajedno s integralnim čvorom Stupno. Taj čvor i spojna cesta omogućit će vozilima izlazak s autoceste i nastavak prema Sisku državnom cestom, doznaje Jutarnji

Darko Šošić, direktor Sektora za pripremu, građenje i rekonstrukciju u Hrvatskim cestama, rekao je da je tehnički pregled zakazan za 14. i 15. listopada te da ne očekuju značajne prigovore. Ubrzo nakon toga trebala biti izdana uporabna dozvola, a potom slijedi i puštanje u promet.

Sama spojna cesta duga je oko 900 metara, a s krakovima čvora dužina iznosi 1,4 kilometra. Na cesti se montiraju posljednji metri odbojne ograde, sređuju se odvodni kanali i postavlja bukobran. Radove izvodi tvrtka Osijek-Koteks, s kojom je tek naknadno ugovorena izgradnja privremenog izlaza s autoceste kako otvaranje posljednje dionice ne bi previše kasnilo, dok će pravi ulaz u Sisak biti završen u jesen 2025.

Iako je riječ o kratkoj dionici, gradnja je bila vrlo zahtjevna s obzirom na to da je riječ o praktički močvarnom terenu, zbog čega je u temelje ceste i čvora ugrađeno oko 75.000 kubika kamena. Izgrađeni su i nasipi visine između tri i šest metara. U čvoru Stupno izgrađena su tri izlazna kraka za privremeni izlaz i glavni izlaz s autoceste te za državnu cestu prema Petrinji, koja bi se gradila u budućnosti. Dionica autoceste Lekenik - Sisak prva je na kojoj nisu izgrađene naplatne kućice na njezinu završetku. Budući da se na toj autocesti cestarina ne naplaćuje, a novi sustav naplate dolazi za dvije godine, zaključeno je da je izgradnja kućica na izlazu za Sisak nepotrebna.

Hrvatske ceste investitor su projekta, čija je vrijednost 13,2 milijuna eura. U sklopu projekta su novi most preko Odre i novi rotor Staro Pračno na ulasku u Sisak.

Radove na izgradnji autoceste za Sisak, u blizini budućeg čvora Velika Gorica - jug, otvorila je 5. travnja 2006. tadašnja vrhuška HDZ-a, premijer Ivo Sanader te ministar prometa Božidar Kalmeta i ministar financija Ivan Šuker. Prva dionica te autoceste od Velike Gorice do Buševca, duga devet kilometara, u promet je puštena 9. svibnja 2009. Prema dostupnim podacima, izgradnja autoceste od Zagreba do Siska koštala je oko 440 milijuna eura.

Pročitajte i ovo Planiraju ih zaustaviti VIDEO Europska zemlja ozbiljno se priprema za ruski napad: Postavljeni "zmajevi zubi", mine, mitraljezi...

Pročitajte i ovo Sve se istražuje Djevojčica brutalno ubila svoje polusestre (2 i 5), motiv je bizaran

Povezane teme