Novčanice bi, prema najavama ministra prometa, Olega Butkovića, mogle otići u povijest. Kao i dugotrajna čekanja na ulazak ili izlazak s autoceste.
"U skladu s preporukama EU koja kaže da sve zemlje članice EU moraju imati ujednačen elektronski sustav naplate, klasične vinjete u ovom su trenutku prošlost, ali elektroničke vinjete ili neki drugi oblik elektroničke naplate je sigurno budućnost", kaže ministar Butković.
S takvim načinom slažu se i u sindikatu. No ističu kako treba dobro razmotriti prednosti i nedostatke sustava koji iziskuje i nove građevinske radove. Riječ je o ne baš jeftinom sustavu, ističe Mijat Stanić iz Nezavisnog cestarskog sindikata.
Elektronička naplata cestarina tek bi malo ublažila gužve na naplatnim kućicama. Prometni stručnjak ističe kako kućica uopće ne bi trebalo biti. On rješenje vidi u vinjetama, nešto slično mađarskom modelu, odnosno elektroničkim vinjetama.
"Ja sam konkretizirao svoj prijedlog da vinjete na godišnjoj razini budu 1000 kuna, ali da time eliminiramo jednu nelogičnost da se danas može besplatno voziti od Bregane do Ivanje Reke, a istovremeno se papreno skupa cestarina do Splita recimo treba izbalansirati. S cijenom od 1000 kuna godišnje 90 posto vozača bi je kupilo i svi bismo bili na dobitku", kaže Željko Marušić, prometni stručnjak.
Ovakav oblik naplate cestarine, ističu u sindikatu, ne znači nužno otpuštanje i smanjenje broja zaposlenika. Trenutačno je u kućicama oko 700 zaposlenika.
"U ovim slučajevima će trebati daleko više ljudi u kontroli, te korisnike će trebati kontrolirati, tu će trebati više ljudi koji se razumiju u informatiku, programiranje, uređaje koje treba održavati", kaže Stanić.
Naplata o kakvoj se govori, mogla bi zaživjeti u roku od pet godina. Do tada, gužve na ulazu i izlazu s autoceste, sigurno je slika koju ćemo i dalje gledati.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr