pokušavaju uštediti

U mjestima pored granice kaos zbog prometa, građani strahuju: "Šetaš s unukom i moraš pazit da te ne odnese…"

Veliki problemi u prometu stvaraju se u mjestima nedaleko od graničnih prijelaza kao što je onaj u Slavoniji. Građani u strahu prelaze ceste.

Problem u prometu nije samo na Bajakovu gdje se u nedjelju čekalo u koloni dugoj 20 kilometara. Gužve na autocesti vozači kamiona često pokušavaju izbjeći vožnjom malim lokalnim prometnicama.

Rezultat su kilometarske kolone, ali u naseljima, tik uz kuće, škole i vrtiće zbog čega su mještani ogorčeni.

Šest kilometara duga je kolona teretnih kamiona na granici sa Srbijom, ali ne na autocesti, već na uskoj, lokalnoj cesti koja prolazi kroz Tovarnik i Ilaču. Trube, tutnje, jurcaju. Tresu se zidovi kuća.

"Tu su nam sve izrovali, iskopali. Parkiraju se pred kuću. Strašno", rekla je Željka Grbešić iz Tovarnika.

Izlaz iz Hrvatske, kamioni traže na malim graničnim prijelazima, a ne na Bajakovu, velikom graničnom prijelazu gdje je autocesta i gdje im je mjesto.

"Svaki dan je sve gore. Evo, zadnjih osam dana bez prekida. Non-stop sad vidim da su krenuli i ovi strani državljani koji idu valjda za božićne blagdane kući", rekla je Grbešić.

Na uskim, malim cestama, prolazi ili je pak u zastoju više od 1000 kamiona na dan. Promet je potpuno zagušen.

"Problemi s kamionima su veliki. Katastrofa. Prije ću doći do Zagreba nego do Vinkovaca", kazao je Marko Budim iz Tovarnika.

I policija ima puno posla. Ceste su uništene, razrovane. Nesreće nisu rijetke. Kada su u vožnji, često su prebrzi. A kada stoje, stvaraju se gomile smeća. Uz cestu se obavlja i nužda.

"Strahujemo za djecu. Recimo, šetaš s unukom i moraš pazit da te ne odnese, a oni tu idu i 80, 90 na sat", rekao je Budim.

"Vidjela sam jednom kad su izveli dječicu u šetnju iz vrtića. Teta prvo izađe na pol pješačkoga a dječica prolaze iza nje. Pa ko patkice. A da ne pričam o starijim ljudima. Mi imamo jedan pješački prijelaz u centru. Nema šanse ovdje dalje da pređeš. Trebala bi ići u centar da pređem cestu tamo, a ovi dečki iz kamiona ne šišaju ni pješački ni ništa", rekla je Grbešić.

Mađarska je, na primjer, vožnju kamiona na ovakvim cestama zabranila dok Hrvatska nije. Poslodavci nerijetko vozačima nalažu da voze upravo ovim putem kako bi izbjegli trošak cestarine autoceste.

Nekoliko je razloga zašto kamiondžije biraju baš ovaj put, a ne autoput. Naime, njihova je procjena da će ovdje ipak manje čekati na granici nego na autoputu, a nešto će novca sigurno i uštediti jer autoput košta. Ta je procjena kriva jer i na ovim graničnim prijelazima čeka se...

"13 sati. Nema drugog puta, ili tu ili dolje na Bajakovo. Isti kur*c je na Bajakovo i tu. Spavao sam na parking tu pored Vinkovci", rekao je vozač kamiona iz Bugarske Safo Ćezar.

Paradoks je taj što ovim rješenjem nisu zadovoljni ogorčeni mještani. Nisu zadovoljni ni vozači osobnih automobila jer ne mogu voziti. Nije zadovoljna ni policija koja radi dan i noć, a nisu zadovoljni ni vozači kamiona. Zadovoljne strane - nema.

Pročitajte i ovo ubojstvo u školi Dva dana nakon napada roditelji predstavili zahtjeve za grad i državu: "Nećemo poslati djecu u školu dok nas ne shvate ozbiljno"

Pročitajte i ovo Povećan priljev vozila Kolona od 20 kilometara na izlazu iz Schengena, vozači bijesni: "Dvadeset sati stojimo u mjestu, kao da smo životinje..."