Vodeći vinski časopis

U konkurenciji tisuću vina, hrvatska osvojila najprestižnija odličja Dekantera

Slika nije dostupna
Hrvatski vinari na prestižnom sajmu u Londonu osvojii su čak 53 nagrade.

Uspjeh je to kakvim se malo koja zemlja može pohvaliti. U konkurenciji više od tisuću vina iz 30-ak zemalja osvojili su najprestižnija odličja Dekantera, vodećeg vinskog časopisa. Nazdravljalo se na svim jezicima. Vinska se elita okupila na londonskom vinskom sajmu. Hrvati su ovdje ponudili sve najbolje što imaju. 'Mnogo mi se dopalo, aromatično je', rekla je jedna Britanka. Upisali su to najveći vinski kritičari i ljubitelji dobre kapljice u svoju bilježnicu gotovo i ne odvajajući se od hrvatskog štanda. I nije ih bilo teško zadržati jednom rečenicom. 'Malo vina za veliki užitak', rekao je Davor Zdjelarević, vinar.

Prvi dolazak i u Zdjelarevićev podrum otišla je srebrna Decanterova nagrada. Ugledni svjetski vinski časopis prepoznao je i druge. Sportskim rječnikom zlato, srebro, bronca. Čak 27 medalja, ali i još 26 preporuka, od Istre, Slavonije i Baranje, pa sve do juga. Svoje mjesto u vinskoj karti, mnogi ovdje još sanjaju. Zato kutjevačke pošiljke već odlaze u čak 10-ak britanskih restorana. Drugi ne pristaju, ali oni su to učinili i snizili cijenu svojih butelja. Ali ih i prodaju četiri puta skuplje. 'Između 5 i 10 eura, izvozne cijene, slatka vina su i do 15, i to je potpuno konkurentno za nas', rekao je Valdo Krauthaker, vinar.

Bila je ovo godina dobre berbe i za Istrane. Ines Arman već petu zaredom nastavlja obiteljsku tradiciju. 'Mi imamo budućnost na svjetskom tržištu', rekla je Arman. O ljubimici Mediterana, kažu naši sugovornici, prosječan Englez ima dobro mišljenje. Dobar je potrošač, voli popiti uz dobar zalogaj. 'Lako ih je privući, samo ih treba zadržati. Treba ulagati u promidžbu, biti prisutan ovdje, družiti se, piti s ljudima, pokazati im tko smo, što smo', rekao je Damir Jurjević, vinar. Hrvatska, kažu brojke, izvozi četiri puta manje nego prijašnjih godina. 30 tisuća tona ili zbrojeno financijski 13 milijuna dolara.

'Postoji brand Španjolske, Francuske i Italije, kao vinske zemlje, ali brand Hrvatske tek treba razviti. Ja se bojim da država još uvijek ne razumije značaj vina, kao dio identiteta i kulture', rekao je Ivica Matošević, predsjednik Vinistre. Ipak su ga prepoznali svjetski znalci. Malo tko se može pohvaliti ocjenama nekoliko 'masterclass' stručnjaka na jednoj ovakvoj promociji. 'Hrvatskim vinima dao bih između 4 i 5. Da ih ja kupujem, definitivno bih imao hrvatsko vino u trgovini', rekao je Tim Nattress, trgovac.

Nije vino, ali je pjenušac. Jedan je, vjerovali ili ne, od 24-karatnog zlata, drugi od ubranih borovih iglica. Rijedak je, i dopadne li se bivšem britanskom premijeru Tonyju Blairu, ali i još nekim bankarima, Mirjani Zeleniki, smiješi se nova suradnja. Hrvatska je svoju priliku dobila i zgrabila, samo je sad do kraja mora znati i iskoristiti.

Povezane teme