Kada se nađemo u nevolji ili trebamo savjet obično tražimo nečiju pomoć. Ovisno o vrsti nevolje ili savjetu koji nam je potreban, možemo zvati i neku od službi koja je za pomoć u toj situaciji zadužena. Ali ponekad se dogode situacije u kojima osoba ne zna kome se obratiti u kriznom trenutku, a rezultat su gomile poziva upućenih na pogrešne brojeve.
S pozivima u pomoć koji nisu u njihovoj nadležnosti susreću se i u HAK-u. Neki od njih nisu samo upućeni na pogrešnu adresu, nego se mogu svrstati u kategoriju bizarnih.
Jadranska magistrala je najopasnija cesta u Hrvatskoj!
'Bizarnih pritužbi vozača ima bezbroj, mogli bismo ih podijeliti u više vrsta, a naslušamo ih se na dnevnoj bazi. Od pritužaba ili pitanja koji se odnose na probleme s vozilom, usluge tehničke pomoći (mehaničara i vučnih službi) i onih koji se odnose na informacije o stanju u prometu. U IC pitanja pritužbe i pitanja su uistinu raznolika. Vezana su uz stanje u prometu i vremenske uvjete', rekli su nam u Hrvatskom autoklubu.
Pozivi obično dolaze od domaćih vozača
'Zvala je gospođa prije nekoliko godina iz autobusa prepunog umirovljenika koji su se vraćali s izleta. Puhala je dosta jaka bura, pa se gospođa žalila na ljuljanje autobusa', navode jedan od poziva koji se može svrstati među najbizarnije.
Ali to nije sve. Ljudi se žale na radove kad ih ima ili se tuže da su im ceste u lošim uvjetima kad radova nema. Smeta ih i najmanja gužva jer nitko ne želi čekati i svi odmah žele biti na svojim odredištima.
Također, HAK optužuju za zatvaranje cesta i traže da ih otvore jer nema nikakvih radova ili radnici stoje sa strane i ništa ne rade.
'Ovo se sve odnosi na domaće vozače, stranci su puno tolerantniji', naglašavaju u HAK-u.
Zanimalo nas je i koliko je tih pritužbi u njihovoj nadležnosti, odnosno koliko često mogu pomoći vozačima koji imaju gore navedene ili slične zahtjeve.
'Pritužbe vezane uz radove na cestama, otvaranje, zatvaranje cesta zbog radova ili vremenskih uvjeta (bura, snijeg i sl.) nisu u nadležnosti Informativnog centra Hrvatskog autokluba. Obavijesti o stanju u prometu (redovne i izvanredne) u Informativni centar se slijevaju iz više izvora, od cestarskih službi, brodskih prijevoznika, HŽ infrastrukture, centra 112 te policije. Zna se dogoditi da do nas dođu informacije koje moramo provjeravati kod nadležnih službi, što se uvijek čini jer je želja IC da javnost dobije što točniju i ažurniju informaciju', odgovorili su nam.
'Izračunajte mi sve troškove putovanja od Zagreba do Floride'
A neobična pitanja koja se učestalo ponavljaju najčešće su ona na koja je gotovo nemoguće odgovoriti sa sigurnošću i vezana su uz prestanak vremenski nepogoda.
'Kad će prestati puhati bura? Imamo li naznake kad će prestati padati snijeg? Zašto ralice nisu očistile cestu kojom gospođa baš sad mora proći? Hoće li netko doći s lopatom i očistiti snijeg pred njihovim ulazom?', naveli su nam u HAK-u neke primjere.
Da neki ne odustaju s bizarnim molbama dokazuje činjenica da postoje vozači kojima u Informativnom centru već prepoznaju glas i znaju što će upitati.
'A katkad ta pitanja prelaze u sferu vjerovali ili ne jer ih zanima udaljenost između dva susjedna sela u Slavoniji ili na otoku Crestu ili zovu u gluho doba noći i traže itinerer za putovanje od Zagreba do Floride s detaljnim izračunom svih troškova jer onamo putuju za dva mjeseca', zaključuju u HAK-u.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook