Autoceste su najsigurniji dio prometnog sustava, kažu stručnjaci. Građene su po svjetskim standardima. Bez obzira na to, svaki izlaz ili ulaz na autocestu može biti kritičan. To najviše ovisi o samim vozačima. 'Prometna signalizacija je izvedena po propisu, međutim, na kritičnim mjestima, ulascima i izlascima, prvenstveno zbog nedovoljno dobre kulture, a i nedostatka iskustva na nekim mjestima, može doći do zbunjivanja vozača', kaže prometni stručnjak Željko Marušić.
'Odmah zatvoriti promet'
Marušić smatra da bi pri polaganja vozačkog ispita dio testa obavetno morala biti vožnja autocestom U posljednjih mjesec dana čak su se četiri takva slučaja dogodila. Tri vozača vozila su u suprotnom smjeru na dionici Dugopolje - Zagvozd. Jedan je uzrokovao tešku nesreću. Dvije su osobe poginule. Prije nekoliko dana na izlazu Demerje opet ista pogreška. Vozač se u krivom smjeru s izlaza vraćao na autocestu prema Lučkom. Ovaj put reagiralo se odmah. 'Treba odmah zatvoriti sav promet na autocesti, obavijestiti sve vozače da se uklone s autoceste, zatvoriti ulaze na autocestu i krenuti u potjeru za vozačem kako bi ga se što prije zaustavilo', kaže Marušić.
U autoškolama se ne uči vožnja autocestom
Na postupke i strategiju zaustavljanja vozača koji voze u krivom smjeru još se navikavaju i nadležne institucije. Dok kod nas takve pojave postaju gotovo svakodnevne, u Austriji i Njemačkoj, napominju stručnjaci, vozači ni ne pomišljaju prijeći preko linije. 'Kod nas se u autoškolama praktički ne uči vožnja autocestom, mi u program moramo uvesti obuke, a i kod polaganja vozačkog ispita vozači bi dio tog testa trebali proći na autocesti', smatra Marušić.
Dionica Dugopolje-Zagvozd prva u redu
A problem je i to što su autoceste kod nas novost, dok vani one postoje desetljećima. Kritična mjesta, sasvim sigurno, zahtijevat će i dodatnu signalizaciju. Dionica Dugopolje-Zagvozd čeka prva u redu.
Ukupno {{TotalVotes}}
Greška prilikom glasanja. Pokušajte ponovno kasnije. {{error}}