Scenarij iznenadnog onečišćenja mora glasi da su brodu otkazale komande, udario je u kopno i u more je iscurilo gorivo.
Nakon policije i vatrogasaca na otok Šipan stiže i brod za morska onečišćenja i sanira se šteta. ''Brod služi za površinsko prikupljanje goriva. On će odraditi najveći dio skupljanja prije nego se stave brane oko broda'', objašnjava inspektor sigrunosti plovidbe Igor Jadrušić.
Branama se okružuje mjesto onečišćenja i tako se sprečava daljnje širenje goriva. U isto vrijeme priprema se cisterna koja će izvući gorivo. ''Unutra se nalazi nastavak skimer koji ubire uljno onečišćenje s morske površine, pošto se radi o jako laganome gorivu, on pomoću ovog miniwasha, vode, nagurava na sami skimer da imamo što veći sloj i što veću efikasnost'', kazao je Matko Bašić.
Srećom, ovakva onečišćenja rijetko se događaju. ''Tijekom sezone, sedam dojava na akvatoriju kapetanije Dubrovnik, ali tu se radi o onečišćenjima od oko pet do sedam litara goriva ili ulja'', ističe Mato Kekez, kapetan Lučke kapetanije Dubrovnik.
Posljednja velika opasnost bila je havarija u Pločama kada je tanker udario u kopno. ''Nismo trebali intervenirati, na svu sreću, jer da se to dogodilo to bi bio ogroman posao i ogromno onečišćenje, katastrofa'', govori direktor Pomorskog servisa Luka Ploče Robert Lulić.
Upravo zato su tu pokazne vježbe kako bi sve službe bile spremne. Ova vježba u dubrovačkom akvatoriju prošla je uspješno.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr