Veća potrošnja i više novca od PDV-a. To su pokazali podaci o fiskalizaciji u 2015. godini. Drugim riječima, trošilo se više nego u prethodnoj godini i to za otprilike 3 i pol milijarde kuna. Dobre rezultate u trgovini na malo ostvarila je i cijela Europska unija.
Probudili" smo se nakon prosinca, u najdužem mjesecu.
U 2015. trošili smo, prema iznosima fiskalnih računa, više nego godinu ranije. 158 milijardi i 314 milijuna kuna ili 3 milijarde i 300 milijuna kuna više nego u 2014.
'Možemo reći da je uzrok rastu povećanju optimizma potrošača, u Hrvatskoj i na razini eurozone, dobar utjecaj geopolitičke situacije, odnosno dobra turistička sezona za RH', kaže Ema Culi iz sektora trgovine HGK.
Prosinac također bilježi rast.
Iako detaljnih podataka o potrošnji u prosincu nema, zna se da u mjesecu u kojem smo široke ruke, za poklone najčešće izabiremo multimediju, bijelu tehniku i dječje igračke.
No, da su zaista i trošili više, potrošači koje smo pitali, ni ne osjete.
'Trošila sam kao i do sada, obzirom da se plaće ne povećavaju, mislim da su mogućnosti ljudi skromnije', rekla nam je jedna građanka. A da im je promet bio veći, nisu, tvrde, osjetili ni trgovci na zagrebačkoj tržnici.
'Uvijek je to isto, uvijek se kupuje isto i troši, bar sam ja to tak primijetila u odnosu na prijašnje godine, a dosta sam godina tu', kaže Vesna Galović, prodavačica na tržnici.
No, prihodi od PDV-a pokazuju nešto drugo. Jer je iznos osnovice PDV-a veći za 4 milijarde i 100 milijuna kuna.
Trgovina na malo rasla je i u Europskoj uniji, i to posljednjih 28 mjeseci i dosegnula promet iz pretkrizne 2008. Godine.