Sezona na vratima

SAM SVOJ GAZDA Oni su dokaz da za dobru ideju ne treba puno novca

Iako popuni gotovo polovicu državnog proračuna, turizmu će se iz njega ove godine dati manje novca. I to 34 milijuna kuna manje.

Taj je novac trebala dobiti Hrvatska turistička zajednica za promociju Hrvatske u svijetu.

Neke se turističke sredine već snalaze kako znaju i umiju. Mali Lošinj je dokaz da za dobru ideju ne treba puno novca. Sam svoj gazda! Domagoj ima 24 godine i otvorio je vlastiti restoran.

'Krenuo sam u veljači baš zato da se do sezone probamo uigrati, da to bude uštiman, ako ima grešaka da to uklonimo i da krenemo hrabro u sezonu', rekao je vlasnik restorana Domagoj Živković.

Morat će požuriti jer sezona na Lošinju svake godine počinje sve ranije i traje sve dulje.

'Osobno smatram da se pred i pod sezona na otoku Lošinju produžile tako da se ovaj zimski period svake godine sve više i više smanjuje', rekla je Ana Kuvač, suvlasnica obiteljskog hotela.

Drugu godinu za redom lošinjska turistička zajednica jedina u Hrvatskoj sufinancira promidžbene aktivnosti privatnih iznajmljivača. Iako će proračun Hrvatske turističke zajednice biti manji - to se na Lošinju neće osjetiti. Jedna od lošinjskih inovacija je i poticanje zajedništva hotelijera, iznajmljivača i ugostitelja.

'Korištenja bazena, fitnessa, grupnih vježbi, individualnih čak s educiranim trenerima mogu koristiti osim gostiju hotela i gosti iz bilo kojeg tipa smještaja', kazala je glasnogovornica hotelske tvrtke, Vesna Hocenski.

Primjer lošinjskog zajedništva i suradnje možda već dogodine preslikaju i neka druga poznata turistička odredišta.