Stručnjaci drže, Split, Opatija i Dubrovnik, gradovi su koji mogu imati turističku sezonu tijekom cijele godine, samo na tome treba još poraditi. Dalmatinska klapa oduševila je i danas japanske turiste u Splitu. Oni vole putovati tijekom cijele godine, a Split je mjesto koje im se posebno sviđa. 'Posebno nas oduševljava Dioklecijanova palača, a također bilo je doista lijepo čuti tu klapu', rekao nam je japanski turist.
A hladnije vrijeme za boravak u gradu pod Marjanom nije prepreka ni ovim Norvežanima, kažu ionako nisu došli da budu na plaži. Splitom i u studenom škljocaju foto aparati, no daleko je to od ljetne vreve. A u turističkoj zajednici smatraju da ovaj grad može biti pun tijekom cijele godine, no treba više uložiti u razvoj kongresnog turizma. 'Mi moramo izgraditi kongresni centar na istočnom dijelu luke kako bi počeli s ovim, sa miting industrijom, dakle sa industrijom sastanaka u ovome gradu gdje bi se mogli održavati sastanci svih mogućih asocijacija i korporacija', rekao nam je Vedran Matošić, direktor TZ Splita.
Split se treba otvoriti i nedjeljom prema turistima
Poslovnjaci, poznato je, dosta i troše, a isto mišljenje dijeli i udruga Splitsko-dalmatinskih hotelijera. No, da Split bude interesantan poput ostalih europskih gradova treba učiniti i više. 'Mora prije svega otvoriti muzeje, galerije i sve druge kulturno-umjetničke sadržaje i nedjeljom, a isto tako sve trgovine u starom gradu i subotom i jasno pojačati još dodatnu ponudu restorana, barova, klubova', pojasnio nam je Mario Šerić, iz Splitsko-dalmatinske udruge hotelijera. Hotelijeri pregovaraju sa zrakoplovnim tvrtkama, kako bi i u neatraktivnim mjesecima bilo izravnih letova iz europskih metropola u Split. Ove godine uspjeli su veze s Londonom produžiti za pet tjedana, u studenom i ožujku.
'Oni su dva puta tjedno, srijedom i subotom i prema informacijama koje za sada imamo već je pola tih sjedišta na tim dodatnim letovima što prodano što bukirano', dodao je Šerić. To bi moglo dovesti i više gostiju od današnjih Japanaca koji i u studenom, kupnjom suvenira, pune hrvatski proračun.