Čarter ove sezone nautičari zaobilaze u rasponu od čak 24 posto. Ponuda, osim jakog sunca i razvedene obale podlegla je gospodarskoj krizi. Mađari Marisa i Robert uštedjet će primjerice na odlascima u skupe restorane. 'Nema dosta ljudi uglavnom iz razloga što je sve dosta skupo', kaže Roberta. Unatoč krizi u jačim marinama se nadaju kako će čarter sam sebe financirat,i ali kriza bi mogla pojesti manje tvrtke.
'To je mišljenje mnogih kolega iz čarter biznisa da će se kroz ovu godinu isprofilirati najjači koji će izvući sezonu, možda će neki manji u ovoj utrci otpasti', rekla je Jana Gaćina, direktorica prodaje NCP marine. Podaci ne zabrinjavaju ministarstvo turizma, jer rezultate će znati na kraju godine. 'Ja se nadam da prema podacima koje imamo i podacima iz ACY-ja da će nautčki promet biti identičan lanjskoj godini', rekao je Branko Grgić, državni tajnik za turizam.
Mnogi pomisle da stanovnike luksuznih jahti problemi običnog čovjeka ne zanimaju, no oklop protiv krize ne postoji ni na njihovoj koži. 'Vlada uvjerenje da bogati ljudi troše novce na lijepim mjestima, Hrvatskoj, Sardiniji, Grčkoj, ali i srednji stalež pripada nautici', kaže Antonio iz Italije. Državnu blagajnu, najavljuje državni tajnik, neće ugroziti njezina najpotentnija grana od koje se očekuje najviše. 'Što se tiče prihoda, ne vjerujem da će to biti neki pad, jer nautička sezona je u tijeku', rekao je Grgić. S ponudom nam je evidentno ipak zapelo. Nudimo lijepu obalu, a vodimo se izgleda i po dobroj staroj ploviti se mora. No ove godine sve je izgleda ostalo samo na poslovici.