"Hitno ćemo obznaniti obustavu svih letova 737 MAX 8 i 737 MAX 9", rekao je Trump i dodao da je "sigurnost Amerikanaca i svih putnika njihov apsolutni prioritet".
Glavni ravnatelj Boeinga Dennis Muilenberg je odmah reagirao i ponovo izrazio potpuno povjerenje u sigurnost 737 MAX-a i objasnio da je sam konstruktor kako bi smirio javnost preporučio privremenu prizemljenje flote zrakoplova.
Odluku o obustavi letova Boieng 737 MAX opravdavaju novi podaci, navela je Američka federalna zrakoplovna uprava (FAA).
Američki predsjednik je donio tu odluku nakon Kanade, koja je do srijede bila jedina zemlja uz Ameriku koja je odbijala obustaviti letove Boeinga.
Ottawa je objasnila da čeka prikupljanje novih informacija, što je odmah povezalo tragediju Addis Abbebe s nesrećom jednog drugog MAX 8 indonezijske kompanije Lion Air u kojoj je krajem listopada poginulo 189 osoba.
Informacije koje su primljene i analizirane u srijedu ujutro dolaze sa satelita i ocrtavaju sličnost u profilu leta tih dviju nesreća, objasnio je ministar prometa Marc Garneau.
Stručnjaci su usporedili profil dvaju letova i utvrdili paralele u njihovim putanjama koje nadilaze sličnosti u vezi mogućeg uzroka pada zrakoplova u Etiopiji.
"Iako iz toga ne možemo izvući zaključak, radi s o dovoljnoj sličnosti za poduzimanje mjera opreza", ocijenio je ministar.
Prvi elementi istrage o nesreći Lion Aira upućuju na neispravnosti u sustavu stabilizacije u letu MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System). MCAS je potpuno novi sustav izrađen specijalno za 737 MAX zbog njegovih težih motora od onih u prethodnoj generaciji 737.
Kanada je razmotrila te informacije nakon što je nekoliko američkih pilota izvijestilo u listopadu i studenome, na temelju anonimnih podataka NASA-e, da su bili suočeni s nefunkcioniranjem sustava MCAS.
Oni su uspjeli izbjeći nesreće jer su bili obučeni za takve moguće incidente. (Hina)