Pitanje ponosa

Čak 5.000 vozila koriste i niži službenici!

Slika nije dostupna
Gotova je revizija službenih automobila koju je naložila premijerka Jadranka Kosor. Čak 5.000 vozila, uglavnom više klase, osim ministara koriste i brojni niži službenici. Vožnja o državnom trošku, najjeftinija je vožnja.

Oni su njihov statusni simbol, sigurni su, ali i luksuzni. Vladini dužnosnici koriste gotovo tisuću službenih automobila. Za ministre i najuže članove to je sasvim logično. No, u mnogim slučajevima takvu pogodnost koriste i niži činovnici. Najviše automobila prijavio je MUP - više od 3.700. Na drugom mjestu je ministarstvo vanjskih poslova. Slijede ih ministarstvo regionalnog razvoja, obrane, poljoprivrede, zdravstva i znanosti. Najmanje automobila, njih pet, ima ministarstvo zaštite okoliša. U MUP-u tvrde da više od 80 posto te brojke otpada na policijske kontrole, presretače i svakodnevne aktivnosti. Slično je i s ministarstvom vanjskih poslova koje ima 192 službena vozila. 'Najveći broj vozila otpada na vozila diplomatskih misija i konzularnih predstavništva u inozemstvu', rekao je Berislav Živković iz ministarstva vanjskih poslova. Vlada i Sabor sa središnjim državnim uredima imaju gotovo 5.000 automobila. Tek jedna petina od toga u samom je vrhu države.

'Bitno je da se auti nabavljaju u proceduri'

'Ima ministarstava i drugih tijela državne uprave koja imaju vrlo loš vozni park, pa ćemo iz ovog portfelja koji smo skupili dati onima kojima nedostaje', kaže premijerka Kosor. S manje ili više pretjerivanja, prijevozno sredstvo političara oduvijek je predstavljalo pitanje ponosa, a slična je slika u cijelom svijetu. Automobil američkog predsjednika primjerice ima sva čuda tehnologije - otporan je na bombe i projektile, ima komunikacijski centar, čak i zalihe predsjednikove krvne grupe. Prometni stručnjaci smatraju - sasvim logično, no treba biti oprezan. 'Nije sporno da voze elitne automobile. To je tako u svim zemljama. Bitno je da se ti automobili nabave u proceduri, da se redovito održavaju i da se voze namjenski', rekao je Željko Marušić, prometni stručnjak. Uz to što postoje sumnje da se službeni automobili nerijetko koriste u privatne svrhe, tu je i gorivo. Da svaki dužnosnik potroši samo 350 kuna na mjesec, godišnji trošak iznosio bi više od četiri milijuna kuna, a plaćaju porezni obveznici.