Na sve načine mame kupce, primjerice, nude prijevoz do centra, čak i osobnog stilista pri kupnji odjeće i obuće. Iako mnogi tvrde da teško žive brojke ih demantiraju. U sljedeće dvije godine u Hrvatskoj se planira otvoriti još desetak novih, velikih trgovačkih centara. Prazni hodnici u trgovačkim centrima, popusti, ali prazne trgovine. Prodavačice telefoniraju ili čitaju novine, posla nema. Kažu, uglavnom se razgledava. Dragutina Mamića smatra se ocem trgovačkih centara. Nakon godina iskustva, tvrdi, i kupci se mijenjaju.
'Vi morate privući s raznim nagradnim igrama, dječjim radionicama, čuvanjem djece s praonicama automobila, možda izmjena ulja uz to, gume,' rekao je Dragutin Mamić, stručnjak za trgovačke centre. U Europi u prosjeku na 1.000 stanovnika dolazi 200 kvadrata trgovačkog centra, u Hrvatskoj 120, ali kupcima već do kraja iduće godine obećavaju 800.000 novih kvadrata. 'Mi upozoravamo sve da mjesta više za nove shopping centre nema,' rekao je Željko Jeren iz Udruge zakupaca u trgovačkim centrima. Ali centri i dalje niču. U gradnji su megalomanski u Zagrebu, Arena Centar i Supernova.
'Nažalost, ipak se i dalje gradi i trebalo bi pozvati te investitore i pitati ih zašto se to radi i koji su razlozi kad znamo da i ovi postojeći već imaju problema sa zakupcima,' rekao je Mamić. Pa kad im se toliko nudi i kupci su sve zahtjevniji. Zastarjeli centri neće opstati ako ponudu ne obogate dodatnim sadržajima i malim trikovima. Recesija je sve pogodila, ali neke navike teško se mijenjaju. 'Prvo da ima dobru prehranu, to je prva lokomotiva koja vuče, drugo je namještaj i sve za stan i treće hi-fi i kompjutorska tehnika,' dodao je Mamić. Kupci su sve izbirljiviji, a u sve većoj konkurenciji samo oni mogu profitirati. Pred trgovcima je nemoguća misija, biti bolji i jeftiniji.