Neki od njih nažalost i smrtno. Nevjerojatno zvuči podatak da svatko tko poželi može sjesti za upravljač moćnog broda i raditi s njime što želi.
Naime, za vožnju moćne jahte od petnaestak metara dovoljno je položiti ispit i bez ijedne minute praktične obuke sjesti za upravljač. Policija i lučka kapetanije se trude, no nemoćni su u borbi protiv tisuća brodica koje divljaju Jadranom.
Malo se koji vozač plovila pridržava zabrane jurcanja 300 metara od obale.
Nedavno je na 16-godišnjeg Tobiasa Winklera naletio gliser kojim je upravljao Adnan Šarić. Dječak je poginuo, a njegov mlađi brat teško je ozlijeđen. Poslije se saznalo kako je Šarićeva dozvola upitna.
Naime, izdana je u Makedoniji. 12-godišnja Francuskinja pala je u more s pramca brodice na kojoj je plovila s obitelji. Zadobila je teške ozljede glave. Istoga je dana ozlijeđen i Nijemac. Unajmljenin gliserom udario je u kamenu obalu.
U moru ispred Rovinja pronađen je i leš slovenskog ronioca. Ozljede su pokazivale kako je na njega brutalno naletjelo plovilo. Makarski poduzetnik je gliserom naletio na kupača iz Bosne i nanio mu teške ozljede.
Unatoč zaštitnim plutačama oko plaže s gliserima i skuterima divljaju svi. Nerijetko ih voze i alkoholizirani vozači. Među prekršiteljima najčešće su Talijani i Hrvati. Mještani i kupači stalno upozoravaju na ovaj problem, no očito uzalud.
U policiji i lučkim kapetanijama, iako je pokrenuta akcija 'Hobotnica' kažu kako je pomorski promet u špici sezone vrlo gust, odnosno drastično raste broj plovila, koje je onda teško u svakom trenutku nadzirati. A za tragediju dovoljan je, naravno, samo jedan trenutak
O problemima kontrole sigurnosti na moru u ljetnim mjesecima saznajte više u video prilogu.