'Potencijalne kupce najviše odbijaju obveze koje moraju preuzeti prema dobavljačima, radnicima i sudskim sporovima. Možda se tu mora tražiti rješenje za dodatno liberalnije uvjete natječaja', kazao je Polančec. Ustvrdio je i da, unatoč nezadovoljstvu, nije iznenađen što su na današnje otvaranje ponuda za privatizaciju šest brodogradilišta pristigle samo dvije valjane ponude za Brodotrogir i splitsko Brodogradilište Specijalnih objekata.
Ponuda nije bilo za 3. maj, Brodograđevnu industriju Split, Kraljevicu i Uljanik, premda je i za ta brodogradilišta otkupljivana ponudbena dokumentacija. Takav ishod natječaja, smatra Polančec, samo govori o problemima u kojima se nalazi hrvatska brodogradnja, čiji dugovi prelaze 12 milijardi kuna. Riječ je o oko osam milijardi kuna kredita, pokrivenih državnim jamstvima, te još četiri milijuna kuna obveza prema dobavljačima, radnicima i sudskim sporovima, pojasnio je.
Komentirajući tvrdnje sindikata da u prodaju nije trebalo ići u vrijeme recesije Polančec je kazao da upravo zbog ekonomske krize država ne može na brodogradilišta godišnje izdvajati 1,5 milijardi kuna. 'Više od 400 milijuna kuna država daje kroz direktne subvencije, a brodogradilišta svake godine naprave oko milijardu kuna gubitaka koje na kraju pokriva proračun', rekao je Polančec.
>> Krah privatizacije: Stigle samo dvije valjane ponude
Kazao je i da je uvjeren kako će u drugom privatizacijskom krugu biti više ponuda te da će privatizacija biti uspješno provedena, iako je riječ o tvrtkama u velikim problemima, koje su opterećene obvezama i imaju preveliki broj zaposlenih. Onaj tko ih želi preuzeti mora biti 'hrabar, imati viziju i puno, puno novaca', poručio je Polančec. (Hina)